Radu Panait este unul dintre primii antreprenori romani activi pe segmentul produselor eco. A lansat o companie proprie, a facut un parteneriat prin care a pus bazele unui distribuitor national de produse eco iar acum reorganizeaza un departament de profil al Radix, din postura de manager angajat.
Radu Panait este prezent pe piata produselor bio de zece ani, cand a inceput activitatea cu propria companie (Natura Land), iar de la inceputul acestui an, el este Development Manager la distribuitorul Radix.
Drumul pana aici a inceput in prima parte a anului 2009, cand Natura Land a fuzionat cu Bio Markt Retail Group si s-au pus bazele distribuitorului de produse eco Biologistic.
In Biologisc, Natura Land a participat cu furnizorii, clientii, marcile si retetele, dar nu cu activele, iar Radu Panait era purtator de cuvant, director de dezvoltare si promovare al noii companii. (Citeste aici mai multe despre aceasta fuziune)
La sfarsitul anului 2009, Radu Panait a decis sa se retraga din noua companie, deoarece avea o viziune diferita fata de cei de la Bio Markt in ceea ce priveste abordarea clientilor si preturile.
"Atunci (n.red. - in primavara anului 2009), am pornit foarte frumos. Dupa cateva luni, am inteles ca nu avem pareri comune, nu mergem catre aceeasi politica fata de clienti. Eu mergeam mai mult catre clientii magazine mici bio, supermarketuri mici, magazine tip Plafar, care trebuiau sustinuti cu discounturi si promotii. Ei, dupa ce ne-am asociat, au marit cu aproximativ 30% preturile Natura Land, pentru ca taxele la hipermarketuri erau foarte mari, ceea ce era adevarat, dar preturile marite nu le meritau magazinele mici, care nu cereau taxe. Le-am spus ca nu este normal, pentru ca pierdem multi clienti mici", explica pentru startups.ro Radu Panait.
In 2009, Natura Land era prezenta in mai multe hipermarketuri (Auchan, Metro, real-,, Mega Image, Cora, Carrefour), iar contractele cu acestea au fost preluate de Biologistic.
"Magazinele mici sunt clientii nostri de baza, pentru ca ele promoveaza produsele, au grija de consumator, fac consultanta la consumatorul final", adauga Radu Panait.
El spune ca mai detine cateva procente din Biologistic, dar nu mai este implicat in activitatea firmei.
Lansarea unei noi companii
In noiembrie 2009, dupa ce s-a retras din Biologistic, Radu Panait a lansat o noua companie (Natura Trend) care importa, distribuia si vindea produse bio (noua firma avea la baza o parte din Natura Land, care falimentase, dar antreprenorul a pastrat site-ul acestui brand, deoarece era cunoscut).
Anul trecut, cifra de afaceri a Natura Trend a fost in jur de 150.000 de euro.
"Este o cifra buna, pentru primul an, pe piata aceasta destul de scumpa a produselor bio, comparativ cu cele conventionale si cele naturale. Produsele bio romanesti sunt cu 20% - 30% mai scumpe decat cele conventionale, uneori, si cu 50%, iar cele de import sunt si cu 100% mai scumpe, uneori, cu si mai mult, dar sunt cautate, totusi. In 2007, Natura Land a facut o cifra de afaceri de un milion de euro si, in 2010, Natura Trend a facut de sase ori mai putin, dar n-a livrat la supermarketuri, de aceea a scazut cifra de afaceri drastic. Daca livram supermarketurilor, noi n-am mai fi castigat nimic, chiar daca aveam cifra mare, profitul era zero", mentioneaza Radu Panait.
Fuziunea dintre Natura Trend si Radix
La inceputul lunii februarie, anul acesta, Natura Trend a fuzionat cu Radix (importator si distribuitor de produse naturale si bio), care a preluat stocul si clientii primei companii. (toate produsele Natura Trend au fost incluse in catalogul Radix, si clientii au fost anuntati de fuziune si de schimbari).
Odata cu fuziunea, Radu Panait a devenit director de dezvoltare pe produsele bio pentru Radix, dar a pastrat si Natura Trend.
Radu Panait spune ca Natura Trend mai poate avea unele activitati in cadrul Radix, dar inca nu s-a stabilit care vor fi acestea.
"Vom vedea de comun acord cu firma Radix ce putem face, dar Natura Trend nu dispare, pentru ca este o firma buna, de sine statatoare si platile catre stat sunt la zi", adauga Radu Panait.
Ideea acestei fuziuni a aparut la sfarsitul anului trecut. O luna s-au purtat discutiile, iar din februarie au inceput sa lucreze impreuna, urmand ca alte detalii sa fie stabilite pe parcurs.
Radu Panait spune ca cele doua companii si-au combinat avantajele fiecareia si ca Radix are o logistica (depozitul, birourile) mai buna decat Natura Trend, iar el poate contribui cu cunostintele sale despre promovarea, vanzarile si marketingul pentru produsele bio.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Acum doi ani, compania lui Radu Panait, Natura Land, fuziona cu Bio Markt si formau Biologistic, dar Radu Panait s-a retras din noua firma dupa cateva luni.
In noiembrie 2009, Radu Panait a infiintat o noua companie, care se ocupa tot de importarea, distribuirea si vanzarea produselor bio.
Din februarie acest an, Radu Panait a devenit director de dezvoltare al departamentului bio al Radix (importator, distribuitor si producator pe segmentul bio).
Radix a avut anul trecut o cifra de afaceri de zece milioane de euro, iar pentru acest an estimeaza o crestere de 40%.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.