14% dintre romani intentioneaza sa isi faca cumparaturile de sarbatori pe internet


Datele au la baza un studiu Deloitte, conform caruia 21% dintre romanii chestionati au spus ca vor folosi internetul pentru a compara produsele inainte de achizitie.

De asemenea, conform studiului citat, 16% dintre romanii care au raspuns intrebarilor vor utiliza internetul pentru a compara magazinele, iar alti 16% pentru a compara preturile.

Datele fac parte din studiul asupra perspectivei cheltuielilor de consum pentru Craciunul anului 2008, realizat de Deloitte. In cadrul studiului au fost intervievati 618 romani, in ultima saptamana din septembrie si prima octombrie, se arata in comunicatul de presa. Informatiile au fost adunate prin internet, cu ajutorul unui chestionar structurat si a unui esantion selectat în baza anumitor criterii.

Pentru cumparaturile de sfarsit de an, 31% dintre romanii chestionati nu vor folosi internetul deloc. Cei care castiga intre 25.000 de euro si 50.000 de euro/familie/an (in jur de 82% dintre cei intervievati) vor folosi cel mai mult internetul.

Familiile care castiga anual intre 10.000 de euro si 25.000 euro vor cumpara mai mult prin intermediul internetului (21% din aceasta categorie). Este de remarcat ca aceasta este si categoria care vrea sa isi faca un buget de cheltuieli in acest an, respectiv 55%, cu peste noua procente comparativ cu celelalte categorii.

Consumatorii cu venituri mai ridicate prezinta cea mai mare probabilitate de utilizare a internetului, mai ales pentru finalizarea achizitiilor. Un prim efect a fost ca magazinele traditionale si-au pierdut clientii care cheltuiau cel mai mult”, se mai arata in studiul Deloitte.

Acestia se indreapta spre internet pentru a evita magazine aglomerate si pentru ca produsele le sunt livrate mai simplu si vin acasa, ambele situatii avand cate 33% dintre optiuni. In plus, acesti cumparatori gasesc mai multe produse pe internet (25% dintre optiuni). Numai 9% dintre acestia aleg e-commerce pentru ca nu au timp de cumparaturi.

Pe de alta parte, oferta mai bogata ii determina intr-o proportie mai mare pe cei din celelalte categorii sa cumpere de pe internet. De mentionat ca dintre cei care castiga peste 50.000 euro/familie/an folosesc mai putin internetul pentru a cumpara, dar mai mult pentru a compara, decat cei care obtin venituri intre 25.000 de euro si 50.000 euro.

Dintre cumparatorii online, cei mai multi prefera sa achizitioneze de pe site-urile magazinelor care au si unitati stradale (34%), urmati de cei care cumpara de pe site-urile supermarketurilor (24%). Site-urile de comparare a preturilor reprezinta un procent de 13% dintre optiunile cumparatorilor chestionati, cele traditionale de e-commerce 10%, ale producatorilor 8%, iar blogurile reprezinta 7%. 


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii