53,1 mil. euro pentru comertul electronic cu plata online, in 2008


Comertul electronic cu plata online prin card bancar a crescut in Romania cu 53% in 2008,  fata de 2007, conform datelor RomCard.

Spre deosebire de anul 2007, cand cele mai mari vanzari au fost inregistrate in ultimul trimestru, cea mai buna perioada a anului 2008 a fost trimestrul al doilea, se arata in comunicatul de presa. Conform datelor RomCard, in perioada aprilie-iunie s-a inregistrat un volum total de 14 milioane de euro, in timp ce in ultimul trimestru valoarea vanzarilor a fost de 13,4 milioane de euro.

"Vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna au crescut cu aproximativ 36% fata de aceeasi perioada a anului 2007. Cu toate acestea, in a doua jumatate a anului trecut, ritmul de crestere a incetinit usor fata de primele luni, acesta fiind motivul pentru care perioada sarbatorilor de iarna nu a reusit sa atraga cele mai multe vanzari", explica Marin Mitroi, Director General RomCard.

Anul trecut, s-au inregistrat 652.000 de tranzactii online in Romania, 541.800 fiind inregistrate in sistemul ePayment, la un volum de 46 de milioane de euro.

Pe parcursul lui 2008, piata online a continuat sa se dezvolte, sistemul ePayment atragand 270 de comercianti noi.

Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment, considera ca acest fenomen se va intensifica in 2009, mai ales in perspectiva conditiilor economice severe pe plan mondial si national. Pentru ca internetul aduce oportunitati de vanzare si promovare la costuri reduse, va fi o parte importanta a strategiei companiilor in perioada urmatoare.

Nu consider ca vom asista la o scadere a volumelor tranzactionate online sub nivelul anului 2008. Tendinta de crestere va continua, intr-un ritm mai ponderat, iar pentru finalul anului estimam o valoare totala a comertului electronic cu plata online de aproximativ 70 milioane de euro", spune Carmen Sebe.

Topul vanzarilor pentru produsele comercializate in 2008 a ramas relativ neschimbat fata de 2007. Pe primul loc se afla produsele telecom, cu o pondere de 35%, categorie urmata de turism si transporturi cu 26% si e-tail cu 18%. In 2008, s-a accentuat procesul de diversificare a pietei, iar cumparatorii au putut gasi pe Internet o gama tot mai larga de produse si servicii.

Comertul electronic a atras si atentia cluburilor sportive dar si a companiilor care activeaza in mediul artistic. Steaua, Rapid, Mircea Baniciu, Vita de Vie au decis anul trecut sa isi comercializeze produsele si prin intermediul internetului. De asemenea, s-a observat o dezvoltare pe verticala a comertului electronic, aparand magazine online localizate, in special in sectorul turismului si in cel al florariilor online.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
 


Nu exista comentarii