Absolventii cauta angajatori care sa le ofere training si bonusuri
Conform unui studiu realizat la nivel global de PwC (Pricewaterhouse Coopers), 80% dintre tinerii romani considera ca vor schimba de-a lungul carierei intre 2 si 5 angajatori.
La nivelul intregului esantion intervievat pe plan international, 75% dintre tinerii chestionati au dat acelasi raspuns, se arata in comunicatul de presa.
Studiul “Generatia Mileniului la locul de munca” face parte din programul in curs al PwC, denumit “Managementul noilor generatii de resurse umane”, si a fost realizat in luna septembrie a acestui an. Pentru realizarea studiului, aproximativ 4.200 de absolventi din 44 de tari au fost chestionati in legatura cu asteptarile lor privind locul de munca si cariera.
"Proaspetii absolventi romani sunt atrasi din ce in ce mai mult de idealurile absolventilor din alte tari in ceea ce priveste conditiile de lucru. Acest fapt se manifesta mai ales sub forma trecerii de la notiunea <unde pot sa lucrez?> la <unde mi-ar placea sa lucrez?>, care genereaza o anumita presiune asupra angajatorilor, obligandu-i sa fie mai creativi in politicile lor de HR", spune Ruxandra Stoian, Director Servicii de Consultanta in Resurse Umane la PwC.
Astfel, primele doua locuri in topul preferintelor tinerilor absolventi, atat in cazul respondentilor romani, cat si in al celor straini, au fost ocupate de capitolele training&dezvoltare si bonusuri.
Insa, in ceea ce priveste locul trei, absolventii romanii au optat pentru accesul la credite cu dobanzi preferentiale, servicii medicale private gratuite si masina de serviciu, in timp ce restul respondentilor s-au aratat interesati de programul de lucru flexibil.
O alta diferenta a aparut la nivelul carierei dorite. In acest caz, 84% dintre romanii intervievati si-au manifestat dorinta de a se dezvolta in cadrul aceleiasi organizatii, in timp ce procentajul pe intregul esantion s-a ridicat la 47%.
La nivelul intregului esantion a reiesit ca 88% dintre absolventii chestionati vor cauta angajatori ale caror politici de responsabilitate sociala (CSR) sa reflecte propriile valori. De asemenea, 80% din totalul respondentilor si-ar dori sa lucreze in strainatate, iar 70% dintre acestia se asteapta sa foloseasca o limba straina la locul de munca.
Reprezentantii PwC conchid ca, desi oportunitatile globale si implementarea unor politici solide de responsabilitate corporatista sunt esentiale pentru “Generatia Mileniului”, reprezentantii acesteia se asteapta sa lucreze in principal la birou, cu un program de lucru stabil si sa nu-si schimbe des angajatorul de-a lungul carierei.
Astfel, reprezentantii PwC sugereaza ca unele dintre companii ar trebui sa isi reevalueze strategiile de atragere si retentie a tinerilor angajati, pentru a asigura o directionare eficienta a investitiilor, mai ales data fiind actuala presiune a costurilor.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.