Afacerile Promoteart din vanzarea cadourilor raman constante in acest an
Veniturile companiei au fost de 250.000 euro anul trecut iar dupa prima jumatate a acestui an, se estimeaza ca in 2012 vor fi asemanatoare cu cele de anul trecut, ca volum si ca pondere.
"Cele mai multe solicitari le-am avut (n.red. - in primele sase luni din acest an) pentru un gadget numit Powerball pe care il promovam intens, pentru produse office din piele si, mai nou, pentru bijuterii, pe care le-am si diversificat in ultima vreme. Comanda medie a fost in jur de 200 de lei si a scazut fata de anul trecut cu 10%. Recesiunea economica se face simtita si in alegerea cadourilor, insa in randul clientilor nostri vedem o preferinta pentru lucrurile de calitate, care sa merite investitia", spune pentru startups.ro Adina Nicolaide, Managing Partner la Promoteart International.
Aproape un sfert din afacerile companiei provin din magazinul online Kdo.ro. Acesta a fost primul proiect lansat de companie, acum cinci ani, pentru ca ei au vazut ca pe piata cadourilor online erau cautate lucrurile noi, diferite fata de ceea ce exista.
"Avand in vedere faptul ca avem doua directii diferite in business-ul nostru, personal si de afaceri, oferim kdo-uri inedite ce pot fi cumparate individual. Ne-am dezvoltat si pe partea de obiecte promotionale neconventionale sau clasice, eco, premium si chiar pe tiparituri pentru companii (n.red - prin lansarea altor site-uri dedicate). Piata este suficient de mare pentru toata lumea. Romanii abia se educa in spiritul cumparaturilor online, asa incat nici nu se pune problema sa vorbim despre saturare", mentioneaza Adina Nicolaide.
Investitia initiala in Kdo.ro a fost de circa 22.000 de euro, alocati pentru stocul initial de marfa, realizarea site-ului si promovare. Aceasta a fost recuperata in 12 luni.
Fata de anul trecut, cererile de pe Kdo.ro sunt pentru obiecte utile, cu un element de originalitate, un plus de valoare, de inedit.
"Din ce am observat din solicitarile clientilor nostri, pe piata cadourilor online, exista o preferinta catre produsele unor branduri de renume, cu finisaje foarte bune si superioare calitativ, iar pe piata promotionalelor am avut solicitari fie pentru produse foarte ieftine, sub 0,5 euro, justificate de bugete mici si reducerea la minimum a investitiilor in aceasta zona, fie pentru produse premium, acolo unde au existat bugete si cei responsabili de promotionale au ales ca banii investiti sa se materializeze in obiecte cu adevarat de calitate", precizeaza Adina Nicolaide.
Ea spune ca in general, clientii Kdo.ro sunt persoane active, dinamice, cu studii medii-superioare si venituri medii sau peste medie, care comanda produsele in timp ce sunt la birou si doresc livrarea tot acolo. Un alt segment este alcatuit de reprezentantii companiilor care achizitioneaza diverse produse, in functie de prilejul cu care doresc sa le ofere. Proportia celor doua segmente este apropiata, cele mai multe solicitari fiind primite inaintea diferitelor sarbatori - Craciun, Valentine's Day, 1 - 8 Martie si Pasti.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.