Agentia Golin si bloggerul Alex Ciuca au lansat raportul Media Recap 2015
Pentru al treilea an consecutiv, agentia de PR Golin si bloggerul Alex Ciuca au lansat Media Recap - un raport care analizeaza cele mai relevante campanii, evenimente si trenduri din media si social media si ofera o serie de previziuni pentru anul urmator, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.
In ianuarie 2015, o serie de studii si analize internationale relevau doua directii importante de crestere in zona de social media. Facebook ramane liderul in ceea ce priveste numarul de utilizatori si cel al accesarilor zilnice, lucru usor observabil si in Romania. YouTube ramane a doua retea ca importan’a, in special datorita numarului mare de vizitatori.
Ceea ce lumea prevazuse la inceputul lui 2014 avea sa fie confirmat la inceputul acestui an: Instagram a depasit 45.000 de conturi active in Romania, aceasta evolutie clasand reteaua in topul 3 al celor mai importante cresteri din 2014, urmata de Tumblr si Pintrest. in tot acest context de dezvoltare si mobilitate a retelelor sociale, modalitatea in care brandurile sunt prezente in social media trebuie sa devina din ce in ce mai strategica si mai concentrata catre ce isi doresc utilizatorii acestor retele.
"Privind in urma catre anul ce a trecut, putem observa cateva trenduri legate de asteptarile consumatorilor atunci cand vorbim despre interactiunea lor cu brandurile in social media. Acesta devine un spatiu tot mai aglomerat, motiv pentru care brandurile vor putea genera comportamentele dorite din partea consumatorilor doar prin implementari tot mai creative si mai incluzive. in 2015 nu vom mai discuta despre trenduri generale, ci de micro trenduri, generate in social media de comunitatile active si relevante pentru fiecare brand in parte. Fiecare micro trend identificat si pus in valoare anul acesta va fi caracterizat printr-o durata de existenta si de top of heart punctuala, dar fiecare in parte va fi o noua oportunitate prin care brandurile pot fi relevante in mintea si inima consumatorilor. De asemenea, explozia mobile-ului si digitalizarea continutului de brand permit astazi masuratori foarte clare despre comportamentul consumatorilor in interactiunea cu brandurile in social media si gandirea de actiuni care sa raspunda obisnuintelor consumatorilor si care sa se traduca in rezultate de business pentru branduri”, spune Raluca Duta, Chief of The Bridge, Golin Romania.
Mai multe informatii despre social media in Romania in 2014 si trendurile din 2015 pot fi gasite in e-book-ul Media Recap 2015, disponibil online.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.