Albrau a investit 1,5 milioane de euro in ultimele noua luni


Suma a fost alocata de producatorul de bere pentru o instalatie de marire a capacitatii dupa filtrare, o instalatie automatizata de paletare a baxurilor de PET de doi litri si achizitia unei linii de imbuteliere la doza aluminiu.

Conform Luminitei Martin, Director General la Albrau, instalatia de marire a capacitatii dupa filtrare a ridicat capacitatea de productie pana la aproximativ un milion de hectolitri/ an, precum si calitatea produselor.

Suma face parte dintr-o investitie de aproape 27 de milioane de euro, inceputa in 2006 si finalizata partial anul trecut. Sumele destinate investitiei provin din credite, leasing-uri si resurse proprii.

"In actuala conjunctura economica, pe fondul scaderii consumului de bere din Romania, 2009 fiind primul an de regres ca si consum de bere de dupa 1990, pe termen scurt, nu consideram ca mai exista interese in investitii pe aceasta piata. Companiile multinationale concentreaza deja capacitatile de productie, nefolosindu-se de maximul pe care-l poseda. Scaderea nivelului de trai al populatiei este un factor important ce a afectat industria berii", mai spune pentru startups.ro Luminita Martin.

Marcile proprii ale Albrau sunt Zimbru, Albrau si Fulbier. Pe langa aceste marci, compania produce sortimente exclusiv pentru cinci mari retele de retail - Pludi Market (Plus), Rewe Romania (Penny Market), Metro Cash & Carry, Mega Image si Carrefour.

"Toate marcile produse si imbuteliate de societatea noastra sunt pe segmentul economic, in actuala conjunctura economica fiind segmentul in care nu mai este imperios necesar sa investesti masiv in promovare. Pretul ofertat clientului, coroborat cu mentinerea calitatii si stabilitatii produsului influenteaza decizia de cumparare", adauga Luminita Martin.

Compania intentioneaza sa-si extinda distributia pe plan national si sa lucreze cu tot mai alte retele de retail din tara noastra. De asemenea, anul trecut, compania a exportat in Ungaria, fiind interesata sa acceseze si alte piete externe.

"Criza se rasfrange si resimte, firesc, si asupra industriei berii in  mod negativ (<lumea nu bea de necaz>), pierderile in volumele de vanzari fiind date oarecum si de un sezon capricios cu care am inceput acest an. Eforturile noastre se concentraza pe mentinerea actualei piete, urmarirea indeaproape a dificultatilor cu care se confrunta partenerii - distribuitori, ajutorarea acestora pentru a iesi din impasurile datorate crizei, precum si pe reducerea sau amanarea cheltuielilor ce nu sunt strict legate de procesul de productie si calitatea produsului finit. Sprijinul acordat distribuitorilor incepe de la consilierea acestora in plan de vanzari si management, cele mai frecvente cereri pe care incercam sa le onoram costau in marirea limitei de creditare", mai spune Luminita Martin.

Conform companiei, in functie de capacitatea de productie Albrau se afla pe locul trei din Romania in randul producatorilor independenti, dupa European Food, Romaqua.

Anul trecut cifra de afaceri a firmei a urcat cu aproximativ 36% fata de anul anterior, fiind in jur de 40,216 milioane de lei.

Albrau a fost infiintata in anul 1992, in prezent avand 165 de angajati.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii