Alexis Bonte: ne putem extinde si pe alte piete cu Zonga
Actionarul majoritar al Trilulilu, care detine serviciul muzical Zonga, a spus ca pot face acest lucru, dupa ce, acum o luna, operatorul de telefonie Vodafone a preluat 15% din participatiile companiei.
Alexis Bonte a subliniat, in cadrul NetCamp, ca intai este nevoie sa arate ca serviciul functioneaza in Romania si cat de puternic se poate dezvolta.
Sergiu Biris, General Manager al Trilulilu, a spus ca au un ritm de inregistrare bun, zilnic avand intre 500 si 1.000 de utilizatori noi.
Ideea Zonga a aparut acum aproximativ trei ani, dar serviciul muzical a fost lansat la inceputul acestui an.
"A durat mult pentru ca a trebuit sa avem acordul de la toate casele de discuri, dar nu toate au reprezentanta in Romania. Initial, am dorit un sub-brand al Trilulilu, dar ne-am dat seama ca este mai bine singur", a explicat Sergiu Biris.
Actionarul majoritar al Trilulilu a adaugat ca a mers la fiecare casa de productie globala, ca sa obtina acordul pentru muzica publicata pe site.
"Nu este usor sa incepi conversatia spunand ca esti din Romania si ca vrei tot continutul lor online. Le-am spus caselor de productie: <Daca le permiti oamenilor sa aiba toata muzica pentru 3,99 euro/luna (n.red. - cel mai scump dintre cele cinci tipuri de abonament de pe Zonga), de ce sa fure?>", a precizat Alexis Bonte.
General Managerul Trilulilu a mentionat ca cele mai mari provocari in dezvoltarea Zonga au fost cele tehnice, pentru ca nu au avut know-how: au fost nevoiti sa-si creeze propria solutie de DRM (decriptare in timp real a melodiilor) si lista de feature-uri din aplicatie.
Pentru partea tehnica a aplicatiei au lucrat sase - opt oameni, timp de un an si jumatate.
"Pentru mine este viitorul muzicii. In Suedia, un serviciu similar vinde aproape jumatate dintre veniturile caselor de productie online. Acolo, conversia dintre oamenii care il folosesc gratis si cei care il platesc este de 25%, iar solutia lor este de trei ori mai scumpa decat solutia noastra", a mai spus Alexis Bonte.
Cei mai multi dintre utilizatori afla de Zonga de pe Trilulilu, unul dintre cele mai vizitate site-uri de divertisment, care a fost lansat acum cinci ani.
Pe langa abonamente, una dintre sursele de venit ale Zonga este publicitatea, care este difuzata la fiecare 15 minute, in timpul abonamentului gratuit.
Sergiu Biris a precizat ca urmatorul pas in dezvoltarea serviciului este sa fie pe cat mai multe platforme, in prezent, fiind pe iOS (iPhone), Android si Ovi (Nokia), si ca fac actualizari odata la doua saptamani.
Ovidiu Paraschivescu, Team Leader Applications and Content la Vodafone Romania, a mentionat ca atunci cand au incheiat parteneriatul cu Zonga, ei au plecat de la datele statistice care spun ca, pe telefoanele mobile, muzica este a doua necesitate pentru romani, dupa retelele sociale.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.