Altex, cifra de afaceri de 124 mil. euro in primele trei trimestre din 2009
Potrivit reprezentantilor companiei, desi rezultatele sunt la jumatatea celor inregistrate in perioada similara a anului trecut, cifra de afaceri a crescut cu 6% in T3, fata de trimestrul doi al acestui an.
”Cifra de afaceri inregistrata de Altex Romania in primele trei trimestre din 2009 confirma realismul obiectivului propus pentru anul in curs - sa obtinem un volum al vanzarilor de peste 180 milioane de euro si sa consolidam pozitia de lider. Estimam ca vom beneficia si in sezonul de toamna-iarna de o dinamica asemanatoare, cu un accent foarte puternic in timpul sarbatorilor din luna decembrie”, spune Dan Ostahie, presedintele Altex Romania.
Cresterea vanzarilor in trimestrul trei al anului a permis companiei plata la A.N.A.F. a T.V.A.-ului restant din luna iunie, intreaga suma de circa sase milioane de lei fiind achitata integral in prezent, se arata in comunicatul de presa.
“In ceea ce priveste anul urmator, pronosticul nostru ramane unul rezervat. Cresterea pietei va fi moderata in raport cu 2009 si ne va tine inca departe de ideea de recuperare. Din pacate, evolutia anuala va fi la fel de tributara sezonalitatii, lucru care se va repeta cel putin inca doi - trei ani”, adauga Dan Ostahie.
Potrivit reprezentantilor Altex, evolutia pietei ramane in continuare imprevizibila, pe fondul unei mentineri a efectului scaderii severe a consumului de produse electronice si electrocasnice din Romania din prima jumatate a lui 2009.
Chiar daca vanzarile au inregistrat o usoara crestere in cel de-al treilea trimestrul al anului, in conditiile ameliorarii relative a climatului economic si, implicit, a redresarii pietei bunurilor de consum, atitudinea consumatorilor in ceea ce priveste achizitionarea de bunuri a fost influentata in mod hotarator de resimtirea efectelor crizei economice globale incepand cu anul trecut, care, probabil, va persista inca o perioada de timp, se mai arata in comunicatul de presa.
Reprezentantii Altex sunt de parere ca anul 2012 trebuie privit ca orizontul de timp in care va fi reconturat sentimentul de incredere in acest segment al activitatii economice, de revenire la afaceri cu potential de dezvoltare.
”Suntem pregatiti sa ridicam nivelul obiectivelor noastre daca evolutia ne-o va permite, daca vor aparea semne de crestere cu anticipatie, dar credem ca ne vom bucura de o crestere reala a pietei numai atunci cand creditul de consum va redeveni atractiv”, spune Cristian Moanta, Director de Marketing & Vanzari la Altex Romania.
Evolutia vanzarilor in T3 2009 pe categorii de produse
Produsele electrocasnice mari (frigidere, masini de spalat, aragazuri) reprezinta o componenta majora in volumul total al vanzarilor, inregistrand o crestere de 19% in trimestrul trei, fata de trimestrul doi. Frigiderele s-au detasat cu o crestere accentuata de 35%, cea mai importanta in cadrul categoriei. Evolutia cea mai lenta au avut-o aparatele electrocasnice incorporate, in mare masura din cauza dezvoltarii imobiliare practic inexistente.
Conform reprezentantilor Altex, campaniile de reciclare si preluare a produselor uzate sau defecte, organizate in special pentru produse electrocasnice mari impreuna cu distribuitorii si asociatiile de protectie a mediului, au reprezentat un factor de stimulare efectiva a vanzarilor. Producatorii considera ca reciclarea acestor produse si programele de inlocuire reprezinta un factor de sustinere a industriei.
Produsele electronice au o sezonalitate mai accentuata, ceea ce a determinat un regres de 10% pe parcursul verii pentru categorie sau chiar de 15%, in cazul televizoarelor LCD si Plasma (trimestrul trei, fata de trimestrul doi), dar care trebuie privit in context ca normal. Totusi, reprezentantii Altex considera ca vanzarile la produsele electronice pentru divertisment la domiciliu vor reveni in sezonul actual si vor atinge, probabil, cresterea cea mai importanta.
Pentru camerele digitale foto si video, trimestrul trei s-a incheiat cu o crestere de 14%, fata de trimestrul anterior, camerele digitale redevenind produsele preferate ale sezonului estival.
Produsele IT sunt, de asemenea, influentate puternic de sezonalitate si au inregistrat cele mai mari turbulente pe parcursul anului. Trimestrul trei a reprezentat un usor reviriment de 5% fata de perioada anteriora, dar cel mai important este faptul ca au fost identificate produsele cu care sa poata fi impulsionata cresterea in viitorul apropiat - notebook-urile si, mai ales, netbook-urile.
In ceea ce priveste PC-ul, acesta ramane in continuare o optiune, desi vanzarile stagneaza, fiind in opinia Altex o alternativa financiara convenabila in aceasta perioada, fie pentru calculatoarele necesare scolarilor, fie pentru configuratiile foarte puternice de business sau divertisment.
Comunicatiile sunt sustinute, in principal, de evolutia spectaculoasa a aparatelor GPS pe parcursul verii, care au inregistrat o crestere de 35% (trimestrul trei, fata de trimestrul doi). Telefoanele fixe si mobile GSM au parcurs o traiectorie liniara, dar sunt semne sa reintre pe un trend ascendent.
Produsele electrocasnice mici, de ingrijire a locuintei, de ingrijire personala sau robotii de bucatarie, sunt mai putin influentate de sezonalitate, in general, si au inregistrat doar o crestere usoara in trimestrul trei. Fiind totusi produse care pot constitui cu usurinta cadouri, se poate intrevedea o crestere in timpul sezonului de sarbatori.
Produsele cu cea mai accentuata sezonalitate sunt cele pentru confortul locuintei, pentru racire sau incalzire. Utilitatea este criteriul de decizie in aceste cazuri si hotaratoare pentru nivelul vanzarilor.
Aparatele de aer conditionat cunosc un declin continuu, in ciuda eforturilor producatorilor de reducere a preturilor si de imbunatatire a performantelor tehnice, a consumului de energie in primul rand. Produsul a atins pragul de dezvoltare tehnologica si un grad relativ mare de penetrare in piata, mai ales in lipsa dezvoltarii imobiliare, ceea ce face ca cererea sa se diminueze in mod continuu.
Aparatul cu sezonalitatea inversa este caloriferul electric. Acesta se vinde exclusiv in debutul sezonului rece si inca are o dinamica buna, desi din punct de vedere tehnologic nici acesta nu mai poate prezenta nimic nou.
Ambele aparate sunt folosite in perioadele de tranzitie din toamna si primavara si, cu siguranta, vor fi inlocuite intr-un viitor destul de apropiat de solutii fezabile de ”energie verde”, se mai arata in comunicatul de presa.
Altex Romania este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca de comert cu produse electrocasnice, electronice, IT, comunicatii si multimedia. La nivel national, compania detine 50 de magazine Altex si 15 magazine Media Galaxy.
De asemenea, Altex Romania este actionar majoritar in urmatoarele companii: Complet Electro Serv - companie producatoare de echipamente IT, Cometex SA - companie de real-estate. Din grupul Altex mai face parte si compania de credite de consum Credex, unde 30% din actiuni sunt detinute de Raiffeisen Bank.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.