Antreprenorii nu aplica strategii de business


Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de catre The Gallup Organization Romania, la cererea Ascendis Consulting.

Cercetarea analizeaza opinii ale managerilor, patronilor si angajatilor din industrie, tehnologia informatiei si comunicatiilor, turism si servicii si a fost prezentata astazi, in cadrul unei conferinte de presa.

Studiul arata ca managerii si antreprenorii nu pot articula o strategie de dezvoltare pe termen lung si prefera deciziile pe termen scurt, ce pot fi validate de piata. Totodata, managerii caracterizeaza piata ca fiind impredictibila, diversa, ostila si incoerenta legislativ.

Cercetarea mai evidentiaza o alta tema de interes pentru succesul intreprinderilor studiate - performanta, element de baza in dezvoltarea afacerii. Rezultatele studiului arata ca evaluarea performantei este realizata de catre manageri in mod informal si sporadic, foarte rar in baza unei scheme standardizate de evaluare.

Un procent de 39% dintre cei intervievati (un esantion de 1.001 de angajati) afirma ca in cadrul companiei in care lucreaza nu exista un sistem de masurare a performantelor angajatilor. Consultantii Ascendis declara ca majoritatea respondentilor (antreprenori si manageri) s-au confruntat cu situatii de gestionare a lipsei de performanta in randurile angajatilor, finalizate cu renuntarea la serviciile acestora.

In ceea ce priveste modul de organizare, studiul releva faptul ca localizarea cunoasterii si a puterii de decizie de afla strict in varful piramidei.

Antreprenorii si managerii intervievati evita delegarea puterii si descentralizarea deciziei mai ales din cauza riscului general de conditiile actuale de piata”, explica reprezentantii Ascendis Consulting.

De asemenea, cultura organizationala este pasiva, cu accent pe subordonare sau agresiv-defensiva, bazata pe autoritate. Studiul arata ca doar 7% dintre angajati au pus in practica o idee noua fara sa se consulte cu seful direct sau cu colegii. Angajatii considera insa, in proportie de 39%, ca cele mai bune idei de dezvoltare a afacerii vin de la manageri si doar 28% vin de la angajati.

O alta tema centrala generata de studiu este relatia cu clientii, caracterizata de antreprenori si manageri ca esentiala in contextul actual de schimbare. Directiile sunt insa hotarate de reactiile pietei si doar acestea sunt validate, cu toate ca in mod frecvent investitia in utilaje reprezinta pasul major pentru dezvoltare. 


Parerea angajatilor
Din totalul de 1001 angajati intervievati, 22% sustin ca una dintre cele mai importante conditii pentru a avea succes in afaceri este “sa cunosti foarte bine domeniul tau de activitate” si “sa ai experienta in domeniul in care ai afacerea”. Un procent majoritar il are insa calitatea de a fi un bun manager, considerata de 29% dintre angajati conditia cea mai importanta pentru a avea succes in business.

In ceea ce priveste performanta, 48% dintre angaajati spun ca exista in cadrul companiei un sistem de masurare a performantei. Iar 1 din 3 angajati crede ca “eficienta angajatului in termeni de resurse folosite pentru a ajunge la rezultate” sau “opinia clientilor despre calitatea produselor/serviciilor primite” sunt principalele criterii care ar trebui luate in considerare la evaluarea performantei.

Tendintele de cultura organizationala evidentiate in urma studiului arata ca peste jumatate dintre respondentii-angajati (57%) au comunicat sefului direct ideile noi pentru dezvoltarea afacerii. Cercetarea mai arata ca doar 1% dintre angajatii intervievati considera ca cele mai bune idei vin dinspre clienti.

Totodata, 76% dintre angajati afirma ca managerul direct da o importanta mare si foarte mare opiniei clientilor in legatura cu calitatea serviciilor/produselor primite, atunci cand apreciaza performanta unui angajat aflat in subordine.

O alta concluzie a studiului este ca peste jumatate (66%) dintre angajati nu sunt evaluati. In acelasi timp, interesul de formare profesionala a angajatilor este prezent la peste jumatate dintre angajatii intervievati (66%).

Studiul cantitativ si calitativ a fost realizat de catre The Gallup Organization Romania, la cererea Ascendis Consulting, in perioada 1 mai - 12 iunie 2009, pe un esantion national de 1.001 de angajati si 58 de manageri si actionari. Eroarea de esantionare este de +/-3,1%, iar nivelul de incredere este de 95%.

Studiul a fost realizat in cadrul proiectului “Antreprenoriat strategic si crestere in intreprinderile mici si mijlocii” cofinantat prin Fondul Social European – FSE si selectat in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umana 2007 - 2013 - POS DRU.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii