Aproape de doua ori mai multi oameni prefera vacantele relaxante in locul celor active


    


Intr-un sondaj online realizat de GfK in 17 tari, peste jumatate (59%) dintre oameni spun ca prefera o vacanta “in care sa ma relaxez”. Acest lucru se compara cu putin peste o treime (35%) care prefera "o vacanta activa in care fac sau vad multe lucruri".

La nivel international, nu exista nicio diferenta intre barbati si femei atunci cand vine vorba despre aceste alegeri. Barbatii sunt cu foarte putin mai comozi in alegerile lor decat femeile: 60% dintre barbatii prefera o vacanta relaxanta, comparativ cu 58% dintre femei. Pentru concediile active, barbatii si femeile se situeaza la egalitate, cu cate 35% fiecare.

Potrivit sondajului GfK, prezenta copiilor in familie pare sa influenteze in mica masura preferintele de vacanta ale oamenilor, comparativ cu media internationala.

Doar doua treimi (62%) dintre cei cu copii cu varsta sub sase ani sau cei cu copii intre 6 ani si 12 ani favorizeaza vacantele relaxante si putin peste o treime pe cele active.

Pentru familiile cu adolescenti, vacantele de relaxare devin mai putin populare, scazand la 57%, in timp ce cele active cresc la 39%.

Global, cele mai mari diferente care se observa in sondajul GfK sunt pe grupe de varsta. Adolescentii sunt cei mai inclinati sa favorizeze vacantele active, 43% dintre acestia optand pentru ele si 51% alegand o vacanta relaxanta. Preferinta pentru vacante active scade constant cu inaintarea in varsta, terminand cu cei in varsta de 50 de ani si cei cu varsta de 60 de ani sau peste. Doar o treime dintre acesti respondenti opteaza pentru concedii active.

Cu toate acestea, grupul de varsta cel mai “predispus” la vacante de relaxare nu este cel mai in varsta, ci cei din categoria 40+ care le aleg in cea mai mare proportie (64%). In grupul celor de peste 60 de ani, 57% spun ca prefera vacantele relaxante.

"Valoarea acestor concluzii pentru industria turismului consta in imbinarea acestor date cu informatiile despre calatorii, care se bazeaza pe datele despre rezervarile directe din punctele de vanzare. Cu aceasta abordare multi-stratificata, intelegem ce tipuri de rezervari se fac si de catre cine - ajutand clientii nostri sa isi ajusteze segmentarea targetului si sa identifice potentialul clientilor, atat la nivel global, cat si la nivel de tara”, spune Laurence Michael, director global GfK pentru cercetare in domeniul turismului.
 

Italienii si francezii - cei mai activi. Brazilienii si sud-coreeni aleg relaxarea in vacante
Aproape jumatate dintre italieni si francezi prefera concediile active, in timp ce peste doua treimi dintre brazilieni si sud-coreeni doresc sa se relaxeze.
Italia (45%), Franta (44%) si Spania (43%) conduc in randul celor care prefera vacantele active.

La polul opus, Brazilia (71%), Coreea de Sud (66%) si Japonia (66%) marcheaza cele mai mari procente in preferintele pentru o vacanta relaxanta.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii