Baumix, vanzari de 33,5 mil. lei in primele noua luni din 2009


Potrivit reprezentantilor companiei, vanzarile au inregistrat o crestere de 5%, comparativ cu primele noua luni ale anului trecut.

Conducerea Baumix se asteapta ca EBITDA sa inregistreze o crestere, de la 2,7 milioane lei, in 2008, la 3,7 milioane lei, in 2009, se arata in comunicatul de presa.

Augustin Russu, director general Baumix, spune ca vanzarile de anul acesta vor ramane la nivelul celor din 2008. Asta se va datora in special politicilor de pret si promotiilor derulate de concurenta, care in anumite situatii s-au apropiat chiar de dumping.

Anul acesta au intrat pe piata jucatori noi care si-au ales ca mod de diferentiere practicarea preturilor de dumping si promovarea produselor cu cerere ridicata. Acesti jucatori au coborat foarte mult preturile inca din prima parte a anului”, detaliaza directorul Baumix.

Potrivit reprezentantilor companiei, in primele sase luni ale acestui an, valoarea pietei materialelor de constructii a inregistrat o scadere de 20%, comparativ cu perioada similara din 2008. Pentru al doilea semestru, este estimata o scadere de aproximativ 40%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In particular, segmentul placarilor ceramice a inregistrat un regres mai mare decat piata per ansamblu, in timp ce scaderea pietei de finisaje nu a depasit 30% in prima parte a lui 2009. Pentru piata de structura (materiale grosiere), scaderea a atins 50%, acest declin fiind justificat prin numarul mai mic de proiecte noi, se mai arata in comunicatul de presa.

Potrivit estimarilor Baumix, piata de profil va continua sa scada si in 2010, pe fondul blocarii marilor proiecte imobiliare si a faptului ca programele de anvelopari si cele de tip ”Prima Casa” nu au functionat la parametrii proiectati.

Evolutia din 2010 depinde in mare parte de actiunile intreprinse de stat. Daca statul va investi in anvelopari si proiecte noi, contractia va fi de minim 10% fata de 2009. In caz contrar, aceasta contractie va depasi 25%. In 2010 vom ajunge la nivelul din 2006, insa argumentele pozitive tin de structura companiilor prezente pe piata, acestea fiind mult mai bine dezvoltate decat cele existente in 2006”, adauga Augustin Russu.

Conform reprezentantilor Baumix, evolutia pietei se reflecta si in preturi. Ei spun ca in 2009 preturile s-au diminuat cu 20% fata de pretul mediu de vanzare din 2008.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii