Bazele de date sunt principalul motiv pentru care nu se dezvolta piata de direct marketing
Marian Seitan, General Manager la Mediapost Hit Mail, spune ca bazele de date sunt o problema de incredere, reprezentantii firmelor dorind sa fie siguri ca, daca ii permit altei firme sa-i faca o baza de date, atunci aceea este doar pentru ei.
Marian Seitan a mentionat, in conferinta RoDirect 2012, ca probabil peste cinci ani, pentru direct marketing se vor folosi notificarile sau mesajele de tip aplicatii, care vor fi trimise de pe telefonul mobil si care tin cont de locul unde se afla acea persona.
"Acest lucru creste nevoia de relevanta a comunicarii directe pentru care trebuie sa ai o baza de date completa si creste nevoia de skill-uri de administrare si segmentare a bazelor de date. Oamenii nu stiu sa administreze bazele de date si nu este perceputa aceasta nevoie", a subliniat Marian Seitan.
El a mentionat ca un client din bazele de date ale companiilor este de sapte ori mai ieftin sa fie pastrat decat de castigat unul nou, iar bazele de date de inchiriat ("liste") sunt putine si sarace in informatii.
Seitan a precizat ca problemele cu bazele de date proprii sunt legate de modul in care acestea sunt realizate:
- mecanismul de culegere: acum cativa ani a aparut un disclaimer (o atentionare) ca nu vor fi impartite informatiile din baza de date cu alta companie, ceea ce incetineste piata, pentru ca firmele nu pot imparti bazele de date;
- administarea dovezii acord expres si neechivoc, care trebuie pastrata cu mare atentie;
- coerenta sau strategia de constructie, care nu exista;
- design-ul bazei de date: tabelele sa se lege intre ele, astfel incat sa se poata face cat mai bine selectiile;
consolidarea diverselor baze de date; s-au facut niste pasi in aceasta directie, dar este foarte departe de ceea ce ar trebui.
"Bazele de date sunt principalul motiv pentru care piata de direct marketing din Romania este la 1,5 euro per locuitor", a subliniat Marian Seitan.
El a enumerat printre problemele de utilizare a bazelor de date proprii: istoria tranzactionala, segmentarea, data mining, curatenie (sunt multiplicate, nu exista o standardizare, nu se pot suprapune), imbogatirea bazei de date (de exemplu, clientiilor activi, care interactioneaza cu firma cel putin o data pe an, li se poate solicita e-mail-ul) si geocodarea.
Marian Seitan a precizat ca in cazul bazelor de date B2B de inchiriat situatia sta mai bine in tara noastra decat tarile dind vest, dar este doar 20% din piata de direct marketing. Aceste baze de date includ: informatiile standard, middle manageri, numarul de PC-uri, numarul de masini, adresele de e-mail si informatiile "dedicate".
El a mai spus ca sursele de baze de date B2C de inchiriat sunt brokerii (cea mai buna sursa), urmati de publisheri, operatori telecom, firmele de mail order/e-commerce si retaileri.
Marian Seitan a precizat ca, pentru curatarea bazelor de date, cel mai bine este ca acest lucru sa se faca la intratrea datelor in sistem.
De asemenea, bazele de date ar trebui curatate cand se lanseaza un proiect Customer Relation Management (CRM), cand fuzioneaza doua sau mai multe companii (pentru a consolida baza de date) si inainte de operatiuni precum analiza zonei de influenta comerciala suprapusa peste baza de date de clienti si analiza densitatii de clienti pe segmente geografice.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.