Bucurestiul, al cincilea oras din lume ca ritm de crestere a chiriilor din retail


Conform unui studiu CB Richard Ellis, in prima jumatate din 2008, chiria pentru spatiile comerciale din Capitala a urcat cu 16,7%.

Un metru patrat de spatiu comercial in Bucuresti se inchiriaza cu 1.680 de euro pe an, se arata in studiul Raport Global pe Retail CB Richard Ellis (CBRE).

Aceasta valoare a chiriei plaseaza Bucurestiul pe pozitia a 54 in lume dintre cele 88 de orase luate in calcul in studiu. Spatiile din acest studiu sunt cele stradale, din zonele centrale ale oraselor sau care se afla la parterul centrelor comerciale, cu o suprafata de peste 200 mp si o vitrina de opt metri.

Acelasi ritm de creste a chiriei ca si Capitala Romaniei l-a avut Lyon-ul, unde insa valoarea a ajuns la 2.100 de euro/mp/an.

Pe primele doua locuri in ceea ce priveste ritmul de crestere a chiriei se afla Tel Aviv si Oporto, cu cate 33,3%, valoarea chiriei ajungand la 852 de euro/mp/an, respectiv 480 de euro/mp/an. La polul opus, cu cea mai mare scadere (-33,3%), sunt chiriile din Buenos Aires, care au ajuns la 682 de euro/mp/an.

Cele mai mari chirii anuale pe segmentul de retail raman la New York (peste 16.800 de euro/mp), Hong Kong (aproape 9.450 de euro/mp), Moscova (8.000 euro/mp), Londra (6.378 de euro/mp/an) si Tokyo (6.334 de euro/mp/an).

Potrivit raportului citat, comerciantii se concentreaza in unele dintre cele mai importante capitale ale modei din lume, impingând chiriile din cele mai scumpe locuri la niveluri si mai inalte.

La nivel global, cererea vine din partea comerciantilor care au rezultate bune, cum ar fi cei de pe segmentul marcilor de lux. O parte din cerere este consituita de retailerii care au in vedere planuri solide de expansiune ca raspuns la puterea mai mica de cumparare a consumatorilor si care se focalizeaza pe amplasari strategice pe termen lung, in defavoarea noilor destinatii.

Multi retaileri privati inca mai dispun de lichiditati ca sa-si duca la bun sfârsit planurile de expansiune. Brandurile de lux si cele cu valoare ridicata au anuntat cresteri pozitive ale vânzarilor si isi mentin extinderea strategica. Multi retaileri profita de ocazia de a umple golurile care au aparut pe piata ca urmare a miscarilor recente”, detaliaza Peter Gold, Head of Cross-Border Retail in regiunea EMEA (Europa Orientul Mijlociu si Africa) pentru CBRE.

Zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), in care se afla si Romania, continua sa domine in topul celor mai scumpe zone din punct de vedere al chiriilor pentru spatiile comerciale, aici fiind amplasate 33 de orase dintre primele 50 de destinatii din top.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii