Calitatea este cel mai important aspect in jocurile pentru telefoanele mobile


Struan Robertson, Product Director la Natural Motion, spune ca prima impresie conteaza si ca oamenii se gandesc bine pe ce dau banii, chiar daca este doar un joc.

 

"Calitatea tine de user experience, este deja un factor important de selectie in app store-uri, iar competitia este in crestere. Unul dintre aspectele la care sa fii atent este durata jocului, care sa fie cat timpul petrecut in statia de autobuz, pentru ca timpul petrecut intr-o aplicatie mobila este mult mai scurt decat intr-una de pe web. Daca esti dezvoltator de jocuri, mai bine uita-te in app store-uri si alege unul de-acolo pe care sa-l faci perfect", a mai spus Struan Robertson, in conferinta How to Web.

El a fost inspirat sa faca jocuri de calitate, dupa ce a vazut iPhone-ul, al carui design este simplu si usor de folosit. Printre jocurile Natural Motion se numara CSR Racing, My Horse si NFL Rivals.

"Petrecem mult timp pentru a crea o experienta placuta utilizatorului. De exemplu, la CSR Racing am tot iterat pana am ajuns la o lumina corecta care cade pe imagini. Testerii trebuie sa fie fericiti cand folosesc jocul", a detaliat Struan Robertson.

Stephanie Kaiser, Head of Studio la Wooga (un mare dezvoltator de jocuri pentru Facebook si pentru telefoanele mobile), a subliniat ca in jocurile pentru telefonul mobil, trebuie setate aspectele pentru fiecare dispozitiv.

"La inceput nu puteai cumpara nimic din joc (n.red. - dintr-unul dintre jocurile lor), dar acum lansam jocuri din care poti cumpara imediat, dupa un model freemium. (pentru consumatori) Jocurile sunt mai relevante daca sunt jucate cu cineva apropiat, decat cu un strain", a explicat Stephanie Kaiser.

Ea a enumerat si cele 12 lectii pe care le-a invatat lucrand ca designer de jocuri:

1. Ia repede deciziile.
Parintii au sustinut-o sa se implice in Wooga, chiar daca nu avea inca un produs, nume de firma, ci erau doar trei fondatori.

2. Sa te bucuri de responsabilitate.
Ea si-a asumat responsabilitatea de a introduce un robot intre personajele din joc. 

"Mai trebuia ceva. Atunci am introdus robotul, pentru ca mie imi plac robotii. N-am dormit o saptamana, dar mi-am asumat aceasta decizie", a completat Stephanie Kaiser.

3. Sa-ti faci un prototip, repede si "murdar", chiar daca nu este perfect.
Produsul trebuie lansat cat mai repede si testat, chiar daca nu-i usor. De asemenea, oamenii din echipa trebuie sa-i vada pe cei care testeaza produsul si reactiile lor.

"Ne-a luat luni de zile pana am ajuns la un milion de utilizatori, desi acum ni se pare putin", a precizat Stephanie Kaiser.

4. Dedicarea echipei fata de produs.

5. Itereaza des.

6. Testarea produsului.
La fiecare doua saptamani sunt facute teste ale jocului si in fiecare zi au o noua lansare.

"Multe companii evita testele, pentru ca doare mult ceea ce spun oamenii", a subliniat Stephanie Kaiser.

7. Nu-l urma de HIPPO (Highest Page Person Opinion).
"Oricat de mult crezi ca ai o idee buna, oricine poate gresi, oricand. Nu trebuie sa urmezi opiniile, ci sa masori si sa iei decizii bazate pe ceea ce afli", a detaliat Stephanie Kaiser.

8. Esueaza repede.
"Sa gresesti este ok, pentru ca suntem oameni. Daca ai gresit, recunoaste, invata din acel lucru si mergi mai departe", a mai spus Stephanie Kaiser.

9. Adauga putina dragoste in produse.
"Adaugam tot mai multe feature-uri, pana cand cineva a zis <dar ne-am uitat la detalii>", a mai spus Stephanie Kaiser.

Atunci, au imbunatatit designul robotului si l-au implicat in jocuri, pentru ca 70% dintre jucatori sunt femei.

"Trebuie sa vezi cine sunt aceste femei si sa adaugi mici detalii de care sa se indragosteasca utilizatorii. Sa vezi cand se joaca ele, cand au un pic de timp liber, cand nu le vede nimeni, nu in statia de autobuz etc. De asemenea, ca dezvoltator, trebuie sa te asiguri ca te indragosteti si te reindragostesti de joc", a precizat Timo Dries, Product Manager la Wooga.

10. Focuseaza-te.
Wooga face jocuri doar pentru Facebook, Android si iOS.

11. Compania sa fie transparenta.
Wooga are un singur birou, la Berlin, vorbesc in fiecare zi de luni despre joc cu angajatii si au cinci minute de faima in care fiecare angajat poate vorbi despre joc.

12. Diversitatea.
La Wooga, lucreaza oameni din multe nationalitati. Stephanie Kaiser a precizat ca nu vrei o echipa care gandeste la fel, pentru ca n-ai nevoie asa ceva.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii