Campaniile de promovare, un factor important pentru stimularea consumului de produse romanesti
Andreea Mihai, Director de Marketing la Carrefour, spune ca multi consumatori iau in considerare sprijinirea productiei locale.
Ea explica pentru startups.ro ca romanii sunt motivati sa faca asta prin prisma locurilor de munca si a bunastarii pe care acestea le genereaza, astfel ca, atunci cand se desfasoara, campaniile de sustinere a produselor autohtone dau rezultate.
Si Anca Daniela Raiciu, Director de Marketing la Hofigal, sustine campaniile de promovare ale produselor autohtone si spune ca ar trebui sa se faca in acelasi timp si reduceri la produsele traditionale, iar cantitatile mari vandute ar compensa si castigurile.
“Stimularea consumului de produse romanesti este o gura de oxigen data PIB-ului", adauga Anca Daniela Raiciu.
Iulia Antonescu, consultant la Visionwise, sustine si ea ideea ca produsele autohtone au nevoie de investitii in promovare, fiind insuficient cunoscute.
“Politicile generale de semnalizare la raft sau de sustinere a producatorilor romani pot contribui si ele la cresterea cererii, dar la nivel limitat, intrucat, pana la urma, competitivitatea unui produs tine prea putin cont de faptul ca este/sau nu este romanesc. Produsele romanesti trebuie, inainte de toate, sa demonstreze ca sunt viabile, capabile sa concureze cu branduri straine, in conditiile cerute de economia de piata", mai spune Iulia Antonescu.
Si Dragos Gheorghe, director executiv la Top Brands Distribution, pune accentul pe importanta calitatii produselor si spune ca ar trebui sa ne schimbam mentalitatea, sa trecem peste ideea ca produsele fabricate in Romania sunt proaste, sa constientizam ca achizitionand produse fabricate in Romania, atat branduri romanesti, cat si cele internationale, ne vom ajuta sa iesim din actuala criza.
Pe langa investitiile in calitate, packaging si comunicare, Andreea Mihai adauga la factorii care ar putea creste consumul de produse romanesti si imbogatirea gamei de produse, competitivitatea preturilor, comunicarea sindicalizata in sustinerea brandurilor romanesti etc.
"Orientarea inspre produsele romanesti va fi din ce in ce mai evidenta in viitor, in masura in care oferta va fi din ce in ce mai variata si preturile din ce in ce mai atragatoare. Pentru a ajunge la un comportament similar altor tari din Europa (unde consumul national este foarte important), va fi nevoie de cativa ani, de eforturi sustinute si de sprijinire continua a initiativei private din partea sectorului public si a sectorului de distributie. In acest sens, distribuitorii pot incheia parteneriate cu diversi producatori, pentru a le facilita accesul in magazine", explica Andreea Mihai.
Marius Tudosiei, antreprenorul care a lansat Bacania Veche, este convins ca unul dintre factorii care ar putea creste consumul de produse autohtone in Romania este climatul economic ceva mai stabil, in care companiile si producatorii individuali ar fi lasati de catre stat sa isi faca treaba, ceea ce ar putea duce la un fel de liniste in care producatorii ar putea sa creeze si chiar sa scoata pe piata tot felul de produse tentante pentru public, pentru ca in conditiile de acum este extrem de riscant sa se investeasca in produse noi sau in idei noi.
Andreea Mihai si Iulia Antonescu precizeaza ca producatorii romani ar trebui sa investeasca si in distributie.
(Citeste aici mai multe despre consumul de produse romanesti)
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.