Cand construiesti un business, regulile sunt aceleasi de fiecare data


Afirmatia ii apartine Rucsandrei Hurezeanu, fondatoarea companiei Ivatherm si speaker in cadrul Conferintei Antreprenor - Business in costum de femeie, care va avea loc pe 16 noiembrie, la Bucuresti.

Femeia de afaceri este de parere ca, la construirea unui business, se incepe cu analiza pietei si a concurentei si se pozitioneaza produsul sau compania, pe cat posibil, unic si memorabil. O buna cunoastere a pietei, a industriei sau a domeniului, din interior, are o valoare foarte mare, te ajuta sa faci mai putine greseli si sa nu fii in situatia de a reinventa roata.

Am mai putina incredere in antreprenoriatul la 25 ani, desi exceptii exista. Eu am convingerea ca tot ce am invatat si intreaga experienta a numerosilor ani in industrie m-au adus aici. Fiecare etapa mi-a fost extrem de utila”, spune pentru startups.ro Rucsandra Hurezeanu.

Studiile efectuate in domeniu au contribuit considerabil la construirea si evolutia business-ului Ivatherm. Dupa terminarea facultatii de medicina, Rucsandra Hurezeanu si-a inceput cariera in vanzari, in industria farmaceutica. Apoi, pentru a avea o baza teoretica mai solida in domeniul in care intrase deja, a urmat cursurile unui masterat in Marketing Farmaceutic ale uneia dintre cele mai prestigioase universitati din Franta, Ecole Superieure de Commerce de Paris. Aici a invatat enorm, strategie, publicitate, management etc. A lucrat apoi ca stagiar in departamentul de marketing al Laboratoarelor Servier, a patra companie farmaceutica franceza.

Pentru business-ul pe care-l conduc, pregatirea mea, incepand cu medicina, scolile de business si experienta practica, a fost indispensabila, pentru ca am intrat pe piata de dermato-cosmetice care este dominata de marii lideri mondiali. Orice mica greseala, in competitie cu ei, poate fi fatala”, spune ea.

Ideea de a porni afacerea a fost rezultatul pasiunii ei pentru cosmetice si produse de ingrijire a pielii. Ea spune ca a fost o imbinare fericita intre fascinatia pentru creme, texturi, parfumuri, si cunostintele acumulate din industria farmaceutica.

Am inceput prin studierea apelor termale de la noi din tara, in special de la Baile Herculane, cea mai veche statiune termala din Europa. Studiile clinice realizate in Franta, initial, mi-au confirmat calitatile extraordianare, calmante si anti-iritante pentru piele ale apei termale Herculane. Apoi am reactivat contacte vechi de la Paris si am creat in Romania o echipa de marketing si vanzari cu profesionisti ce veneau din industria farmaceutica. Ivatherm este prima marca romaneasca de dermato-cosmetice, formule unice, exclusive, concepute impreuna cu cercetatori francezi si fabricate in contract de submanufactura in Franta, tara cu cea mai mare expertiza in cosmetologie”, spune ea.

Investitia initiala a fost una substantiala, intrucat femeia de afaceri si-a dorit sa plece pe picior de egalitate cu concurentii din marile grupuri franceze si sa construiasca o imagine buna si credibila in fata medicilor dermatologi, care reprezentau principala tinta.

Am avut tot timpul handicapul de a nu fi intre primele recomandari ale farmaciilor din marile lanturi, care fac parte din grupuri mari, in acelasi timp, importatori si distribuitori ai altor marci concurente noua. Cu toate acestea, am muncit temeinic si am construit cu rabdare o marca ce detine astazi 10% cota de piata si este pe locul cinci in topul marcilor de dermato-cosmetice din Romania”, mai spune Rucsandra Hurezeanu.

In ceea ce priveste momentele de cumpana in dezvoltarea afacerii, ea povesteste ca  un moment dificil a aparut cand o companie, parte a unui mare grup din industrie, a sunat si a oferit salarii mai mari tuturor colegilor ei. Cu toate acestea, n-a plecat nimeni.

Cred ca a contat faptul ca Ivatherm este tipul de organizatie antreprenoriala, moderna, care se opune total companiilor traditionale. Aici ideile noi constituie insasi viata organizatiei. Propunerile bune ale colegilor mei sunt luate in considerare si analizate, iar reusitele lor sunt recunoscute si aplaudate. Oamenii lucreaza motivati si pasionati in companii antreprenoriale, pentru ca sunt incurajati sa fie creativi si responsabili”, explica femeia de afaceri.

In ceea ce priveste planurile de extindere a afacerii, ea spune ca exista negocieri avansate cu un partener din Ucraina, urmand ca mai apoi extinderea sa vizeze si alte tari din regiune.


Succesul unei marci sau valoarea unui business sunt apreciate, indiferent daca cel care conduce este femeie sau barbat
Privind statutul de antreprenor, ea este de parere ca asistam din ce in ce mai mult la schimbari in raporturile traditionale din business dintre femei si barbati, prin afirmarea femeilor in antreprenoriat si in posturi de top executive.

A fost nevoie de timp, dar cred ca la mijloc a stat nu neaparat reaua-vointa a barbatilor, retrograzi promovarii femeilor in posturi de conducere, ci si o reticenta a femeilor fata de atacarea acestor pozitii. Drept urmare, cei mai multi dintre fostii mei sefi sau actuali parteneri de afaceri sunt barbati, dar niciodata n-am simtit ca exista o diferenta in felul care ar incheia o intelegere sau ar conduce o colaborare, legat de faptul ca sunt femeie”, este de parere Rucsandra Hurezeanu.

Ea mai spune ca indiferent daca esti barbat sau femeie, ai nevoie de aceleasi abilitati de negociere si conducere, aceleasi cunostinte pe care se bazeaza strategiile de business, dar si relatiile cu parteneri, colegi, adversari. Valoarea reala a persoanei este singurul lucru care conteaza in promovarea si in interesul, in primul rand, al companiei respective.

Recomandarea ei pentru femeile antreprenor este sa isi viseze reusitele inca din primii ani de formare profesionara, pentru ca lucrurile mari se construiesc cu efort si rabdare, incepand de foarte devreme. Uneori este nevoie de pasi mici, alteori se cere o indrazneala extraordinara, un salt rapid facut la momentul oportun. Seriozitatea, talentul, determinarea si pasiunea raman insa constante. Ele sunt cele care trebuie sa conduca la implinirea visurilor fiecaruia.

(Citeste aici mai multe despre Conferinta Antreprenor - Business in costum de femeie.) 

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii