Cand creezi un business, trebuie sa incepi la scara mica si sa te focusezi pe esential
Recomandarea a fost facuta de Andreas Klinger, cofondator la magazinul online Lookk, la care si-a vandut participatiile in acest an, iar acum se indreapta spre un nou business.
"Cea mai mare greseala a fost de-a lansa totul la scala mare. Am crezut ca este simplu si ca tot ce trebuie sa facem este sa lansam pe piata. Numai ca inainte de a deschide comenzile, concurenta a lansat un produs similar, asa ca am schimbat", a explicat Andreas Klinger, in cadrul conferintei How to Web.
El a subliniat ca antreprenorii pot fi convingatori cand vand, chiar daca nu stiu bine produsele, astfel ca start-up-urile esueaza pentru ca nu dezvolta o piata, nu pentru ca n-au un produs.
"Noi, fondatorii (de business-uri), nu incearcam sa obtinem feedback, pentru ca explicam vag si clientii nu inteleg produsul. Sau intrebam in mod gresit. Clientii nu stiu ce vor in viitor sau ce le-ar putea rezolva problema, dar ar trebui sa ne povesteasca despre problemele lor de zi de zi cu produsul, cum vad rezolvarea si cat ar plati pentru aceasta solutie. Noi antreprenorii suntem partinitori si nu intelegem clientii", a precizat Andreas Klinger.
El a spus ca fondatorii sunt ambitiosi, vor sa construiasca ceva la nivel mare, astfel ca gresesc, dar au nevoie de validare, eficienta si crestere.
"Alta problema este ca fiecare feedback primit este adevarat, dar depinde din ce punct de vedere privesti. Principalul motiv pentru care start-up-urile esueaza este acela ca urmeaza modelele start-up-urilor mari, incearca sa-i impresioneze pe cei din PR si altii, dar gresesc. Principalul lucru pe care niciun fond de investitii de tip venture capital si nicio media nu ti le spun este ca-i greu sa construiesti o companie", a completat Andreas Klinger.
Cofondatorul Lookk a precizat ca, de fiecare data cand au schimbat ceva in business, au lucrat cu cel putin trei luni inainte la acel aspect si n-au schimbat totul dintr-odata, ci pe etape.
"Izoland riscurile, am putut itera mereu. Niciodata sa nu crezi ca daca ceva merge, va avea si succes. Comparand, daca un cutit este bun, nu inseamna ca poti manca supa cu el", a detaliat Andreas Klinger.
Cum se pot promova start-up-urile si cum construiesc o comunitate
Tine Thygesen, cofondatoarea Everplaces, le-a recomandat start-up-urilor sa posteze comunicatul de presa intr-un singur loc, dar bine ales, unde atrage atentia celor mari, astfel ca va aparea apoi in mai multe locuri.
"Cand spunem o poveste, suntem tentati sa ne spunem povestea noastra, dar lumea nu este neaparat interesata de ea. Oamenii sunt interesati doar atunci cand le spui lucruri care ii fac sa arate mai bine, mai tineri, mai bogati, sa traiasca vesnic sau pot ajunge la tot felul de lucruri. Trebuie sa le oferi ceva imediat, ce le rezolva problema chiar atunci", a detaliat Tine Thygesen.
In tarile cheie pentru Everplaces (Brazilia, Germania si SUA), ei au avut review-uri ale aplicatiei, ambasadori, colaborari cu media locale, iar echipa este internationala, relatiile internationale si au monitorizat continutul.
David Noel, evanghelist la Soundcloud, a subliniat si el ca nu este vorba despre business, cand se spune o poveste, ci despre utilizatori, care trebuie sa primeasca ceva cand folosesc acel serviciu.
Tine Thygesen si David Noel au subliniat ca este important sa nu fie dati bani comunitatii.
"Nu le da bani pentru a face parte din comunitatea ta, pentru ca acesta este un motiv gresit, mai degraba sa le dai motivatii pshilogice. Fii ca un burete - sa aduni cat mai multe informatii precum un burete. Apoi, il <storci> intr-o zona si o cresti de cateva ori", a detaliat David Noel.
Evanghelistul de la Soundcloud a precizat ca pentru a construi o comunitate trebuie sa faci un lucru usor de folosit, care sa permita participarea oamenilor.
"Cand incepi sa asculti, atunci se intampla magia. O comunitate este un mediu pe care-l creezi, un loc de joaca unde isi petrec timpul, zilnic. Toata lumea crede ca pentru a construi o comunitate trebuie sa ai un cont de Facebook sau de Twitter, dar nu-i vorba despre asta, ci despre a face un mediu in care oamenii sa interactioneze. Twitter si Facebook sunt importante canale de comunicare, dar trebuie sa te intrebi de ce le folosesti si cum", a explicat David Noel.
Evanghelistul de la Soundcloud a mai spus ca pentru a crea o comunitate este nevoie de specializare si sa vezi care sunt motivatiile acesteia, pentru ca acestea din urma te vor duce mai departe.
"Multiplica. Mentine. Urmareste metricii potriviti pentru produsul tau, care se pot schimba de-a lungul timpului. Exploreaza si extinde trendurile din comunitate. Creeaza evanghelisti fanatici", a adaugat David Noel.
In prezent, evanghelistul de la Soundcloud isi dedica cel mai mult timp comunicarii cu oamenii.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.