Cand isi fac strategia de business, antreprenorii trebuie sa aleaga intre inovatie, sistem operational si grija fata de client


Afirmatia a fost facuta de Kevin Heaney, VP Worldwide Sales & Marketing la Endurance Wind Power, care mentioneaza ca toate trei sunt importante, insa una trebuie sa primeze.

 

"Companiile trebuie sa le faca pe toate trei, dar trebuie sa o aleaga pe una la care sa fie cei mai buni, sa fie excelenti. Nu conteaza pe care o alegi, dar trebuie sa o alegi pe una", a mai spus Kevin Heaney, in cadrul conferintei Enlightening.

Cauza unei strategii nereusite poate fi sa incepi gresit de la inceput sau sa gresesti executia, dar Kevin Heaney spune ca cele mai multe companii esueaza din cauza celei de-a doua variante.

"Cea mai mare bariera in calea implementarii strategiei este ca oamenii care au elaborat-o raman in sala de consiliu. Companiile cred ca daca comunica strategia, aceasta va fi executata. Nu se intampla asa. Pentru a reusi implementarea, trebuie sa fie implicati toti cei care au elaborat-o si sa creada in ea. Chiar daca nu esti de acord cu strategia, dar esti de acord cu implementarea ei, atunci acest lucru trebuie sa-l faci, sa dai un exemplu. Trebuie sa fii in stare sa le insufli putere oamenilor pentru a-i captiva in aplicarea strategiei si chiar sa le comanzi sa fie captivati in implementarea acesteia. Trebuie sa-ti iei riscuri", a subliniat Kevin Heaney.

Ted Lattimore, CEO-ul si presedintele Carmanah Technologies Corp, a spus ca o alta cauza frecventa a esuarii strategiei este faptul ca aceasta nu este comunicata.

Unul dintre cele mai bune moduri de a invata si de a merge mai departe este prin greseli.

"Greselile sunt mai bune decat un curs de MBA, pentru ca sunt direct din viata. Comanda-le oamenilor sa-si ia riscuri. Da, trebuie sa faca in continuare lucrurile legal, moral etc., dar sa-si ia riscuri. Este normal sa gresesti, dar sa nu faca aceeasi greseala de doua ori", a completat Kevin Heaney.

Ted Lattimore a completat ca cei care fac greseli vor ajunge mult mai repede la succes.

"Fiecare decizie pe care am luat-o a fost gresita, dar nu complet gresita. Una a fost gresita, dar alta a fost stralucita. Cele mai multe decizii au fost gresite, dar le-am monitorizat si am luat repede a doua decizie prin care am corectat-o pe prima. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa iei decizii gresite, dar daca vei continua fara griji, le vei putea imbunatati. Daca oamenii fac o greseala costisitoare, apoi sa-i implici in repararea acesteia, pentru ca vor intelege ceea ce au facut si nu vor mai face acel lucru", a detaliat Ted Lattimore.

De asemenea, pentru a avea o strategie reusita, oamenii trebuie sa fie incurajati sa vina cu idei, chiar si in domeniile in care nu sunt specialisti.

"Daca oamenii din conducerea organizatiei iti spun care este strategia, cum va fi implementata, ce poate duce la succesul strategiei, atunci te va antrena in implementarea acesteia. Totul din strategie va trebui legat de recompensele si beneficiile primite de angajati. Altfel, vei avea o strategie care lucreaza impotriva ta. Trebuie sa te asiguri ca toata organizatia este aliniata la strategie", a mai spus Kevin Heaney.

El a adaugat ca singurul avantaj competitiv al unei companii este cunoasterea (sa invete mai repede decat ceilalti) si focusarea, toate acestea tinand de oameni.

"Orice produs vei face, cineva il va copia a doua zi si orice vei face, cineva te va copia. Daca vrei sa ai o buna strategie, trebuie sa stii ca nu oricine o poate face, nu o poate executa", a precizat Kevin Heaney.

Astfel, executia strategiei tine in primul rand de oameni.

"Este o formula. Se adauga motivarea oamenilor si clientii satisfacuti, iar rezultatul este profitul actionarilor. Clientii satisfacuti sunt dispusi sa plateasca premium pentru valoarea brandului, sunt loiali si vad relatia holistic, nu doar au facut o tranzactie, ci vor un stil de viata, se simt atasati de brandul tau. Sunt mai profitabili, mai stabili, vor ramane cu tine, ii poti folosi ca referinta. Abordarea este sa nu te uiti la o tranzactie, ci la o relatie pe intreaga viata", a completat Kevin Heaney.

Pentru a-i motiva pe angajati, el recomanda:

1. Sa fie angajati cei mai buni.

"Nu vrei roboti, nu vrei maimute, ci oameni carora nu le este frica sa-si ia riscuri, sa reuseasca. Comanda-le sa execute cu mintea, nu doar cu corpul. Intreaga strategie trebuie sa se adreseaze lucrurilor care pot fi masurate. Ar trebui sa-i platesti numai pentru performanta, daca fac dincolo de ceea ce te astepti. Principalul mod de a-i motiva nu sunt banii. Trebuie sa-i platesti corect. Ce ii mentine pe oameni la un serviciu este ca le place ceea ce fac, au senzatia ca sunt implicati in succes si se pot dezvolta personal. Ar trebui insuflat spiritul antreprenorial in fiecare angajat", a explicat Kevin Heaney.

2. Implicati in strategie.

"Pleaca din calea lor! Da-le instrumentele necesare si lasa-i sa-si faca treaba! Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a nu masura cat muncesc, ci unde ajung", a subliniat Kevin Heaney.

3. Plateste-i cat mai bine.

"Ar trebui sa fii mandru ca ii platesti cel mai bine, dar trebuie sa le si ceri cel mai mult. Nu te poti astepta sa castigi, daca oamenii nu stiu ca vor fi rasplatiti", a detaliat Kevin Heaney.

4. Este mult mai usor si mai rapid sa incepi o noua cultura decat sa transformi una veche.

Ted Lattimore a recomandat ca un manager sa delege ceea ce stie sa faca cel mai bine, pentru ca atunci va fi un foarte bun mentor si va crea senzatia ca este foarte bun si va atrage respectul.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii