Care este portretul cumparatorului online de piese auto in SUA


    


Potrivit studiului "What's Driving the Automotive Parts Online Shopper", realizat de comScore si UPS, 92% dintre cumparatorii de piese auto din SUA fac achizitii online iar 40% din totalul cumparatorilor online de piese auto sunt femei.

Analiza evidentiaza aspecte din experienta de shopping pe care si-o doresc consumatorii, in contextul orientarii acestora spre e-commerce, precum si factorii care ii determina sa faca mai multe achizitii online in defavoarea shopping-ului traditional sau motivarea alegerii acestora de a ridica produsele comandate din magazine, in loc de livrarea la propria locuinta.

Piata de produse auto aftermarket se afla, astfel, intr-un punct de cotitura in ceea ce priveste interactiunea dintre retaileri si clienti, potrivit studiului mentionat.  Desi candva aceasta nisa a pietei auto era un refugiu pentru brandurile ce se bazeaza pe loialitatea clientilor, accesul la informatii si la alternative de shopping a schimbat semnificativ comportamentul consumatorului.

"Am identificat cinci caracteristici de baza care ii definesc pe cumparatorii de piese auto online. intelegerea asteptarilor si a comportamentului acestora ii va ajuta pe retailerii de piese auto de tip aftermarket sa contureze o experienta mai profitabila si pozitiva pentru client", spune Brian Littlefield, Director de Marketing Automotive in cadrul UPS.

Cinci caracteristici definitorii ale cumparatorilor online:
• Sunt doua tipuri distincte de cumparatori: cei care inlocuiesc si cei care imbunatatesc.

Primul tip de client este orientat spre detalii si, in majoritatea situatiilor, stie cu exactitate de ce piesa are nevoie.

Cei ce doresc sa aduca un upgrade au sanse mai mari sa fie power-shopperi (nu aloca mult timp pentru a face cumparaturi) si fac in mod normal minimum noua achizitii online, intr-un interval de trei luni.

• Cumparatorii decisi returneaza rar produsele, insa atunci cand o fac, 76% dintre acestia prefera sa lase produsele achizitionate online intr-un service fizic.

• Clientii dedicati sunt cei dispusi sa astepte pana la opt zile pentru a intra in posesia comenzii online.

• Cumparatorii de piese auto sunt activi, 92% dintre acestia alegand sa comande in urma unor comparatii online.

De altfel, 75% parasesc un magazin online pentru a cauta oferte mai bune pe alte site-uri. De cele mai multe ori, sunt interesati de pret, disponibilitatea produselor, detalii tehnice, reputatia brandului si de diversitatea produselor.

• Baza de clienti se remarca prin diversitate, astfel ca 40% dintre clienti sunt de sex feminin;

Studiul a fost realizat pe un esantion de 500 de cumparatori de piese si accesorii auto aftermarket din SUA, in 2014.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii