Care sunt obstacolele si beneficiile pentru digitalizarea companiilor din Romania


    

 

Potrivit studiului “Barometrul digitalizarii” realizat de compania Valoria, digitalizarea companiilor are atat obstacole cat si beneficii.

Constantin Magdalina, Expert, Tendinte si Tehnologii Emergente la Valoria, spune ca principalul obstacol pe care il vad 55% dintre companii in calea transformarii digitale este chiar perceptia ca, in acest moment, nu au consumatori digitali. Aceasta indica nevoia pentru o mai buna intelegere a mecanismelor interactiunii digitale cu consumatorii, avand in vedere ca in medie 60% din procesul de cumparare se deruleaza online, fie ca vorbim de B2B sau B2C. Pe locul al doilea, 37% dintre companii recunosc chiar propria rezistenta la schimbare ca obstacol in calea digitalizarii.

In ceea ce priveste aspectele pozitive, cele mai importante beneficii cumulate ale integrarii procesului de digitalizare in urmatorii cinci ani sunt: reducerea costurilor (46%), simplificarea proceselor (46%), eficienta operationala crescuta (35%), capacitatea de a masura mai bine performantele companiei (34%) si imbunatatirea procesului decizional cu ajutorul data analytics (33%). Pe ultimul loc se gaseste facilitarea procesului de recrutare si retentie a angajatilor (3%).

Companiile care au fost puternic influentate de digitalizare considera in cel mai mare procent (12%) ca digitalizarea contribuie la imbunatatirea procesului decizional prin data analytics. Companiile care au fost mediu influentate sunt cele care cred ca digitalizarea le creste reputatia si brandul corporate (10%).

Companiile putin influentate de digitalizare sunt cele care considera ca pot amplifica experienta pozitiva a consumatorului prin digitalizare (13%).

Un alt beneficiu este cresterea veniturilor cu 10% prin digitalizare: 63% dintre companiile din Romania spun ca vor sa implementeze sisteme inteligente de management operational pentru a fi capabile sa genereze cu 10% mai multe venituri in urmatorii cinci ani prin digitalizare. Pe locul al doilea gasim Big Data si Data Analytics cu 50%, urmate de dispozitive IoT pe locul al treilea, cu 49%.

Constantin Magdalina mentioneaza ca realitatea virtuala si augmentata, inteligenta artificiala si robotii industriali nu fac parte din tacticile digitale ale companiilor puternic si mediu influentate de digitalizare pentru cresterea veniturilor. In schimb, cele mai putin sau deloc influentate de digitalizare sunt mai deschise la implementarea de roboti industriali. Totusi, 20% dintre companiile puternic influentate de digitalizare si 29% din cele mediu influentate se asteapta ca internetul lucrurilor sa le creasca veniturile in urmatorii cinci ani.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii