Cei mai multi romani primesc newsletterele B2B pe e-mail-urile personale
Conform unui studiu realizat de White Image, un procent de 56,6% dintre utilizatori folosesc in acest scop Yahoo! Mail.
Pe locul doi se afla Outlook cu peste 26,2% dintre optiuni, se arata in comunicatul de presa. Locul trei este ocupat de Gmail, cu aproximativ 4,4% dintre optiuni.
Cifrele sunt incluse in studiul Inbox Design Inside, realizat de White Image, in perioada septembrie - octombrie 2008. Datele au fost colectate de la 80.800 de adrese unice de e-mail. Dintre acestea, 49.365 primesc newslettere B2C (Business to Consumer) si 31.435, newslettere B2B (Business to Business).
Colectarea informatiilor s-a facut in momentul in care imaginile sau pozele incluse in e-mail au fost afisate pe dispozitive, cei care si le blocheaza sau nu au aceasta optiune fiind exclusi. Astfel, conform studiului, aproximativ 7,5%, dintre abonatii la un newsletter B2B si 3% dintre cei abonati la un newsletter B2C nu vor vedea documente tip .gif animate, deoarece acestia folosesc Outlook 2007 si Lotus.
“Un procent similar risca sa vada newsletterul deformat atunci cand imaginile inserate in e-mail nu au dimensiune fixa, aceasta pentru ca Outlook 2007 nu stie sa interpreteze pozele care nu au mentionate dimensiunile”, se detaliaza in studiul citat.
In plus, si folosirea in text a unor link-uri prea lungi ar putea sa afecteze citirea e-mail-urilor pe dispozitivele mobile.
“Distributia celor mai importanti clienti de e-mail are o influenta majora asupra design-ului e-mail-urilor dedicate comunicarii abonatilor la newsletterele B2B precum si al celor B2C”, se arata in studiu.
B2B
In comunicarea B2B, Hotmail, Lotus, Thunderbird, Apple Mail, Apple Iphone, Windows Live Mail si Freemail continua lista primilor zece clienti de mail dupa numarul de utilizatori, se mai arata in studiu.
Tot in comunicarea B2B, cea mai folosita versiune de Outlook este 2000 – 2003 (aproximativ 81%), urmata de cea 2007 (aproape 19%).
“Acesta semnifica faptul ca aproape 6,5% din totalul abonatiilor la newsletterele B2B vor avea dificultati in vizualizarea imaginilor de background si a .gif-urilor animate”, se mentioneaza in studiu.
B2C
Si in comunicarea B2C, cel mai utilizat client de email este tot Yahoo!Mail, cu aproape 66% de inregistrari. Locul doi este ocupat de Gmail, cu 14,95%, iar pe trei se afla Hotmail, cu peste 8,1%.
Outlook ocupa locul patru, cu 7,85%, in comunicarea B2C. Dintre cei care folosesc Outlook-ul aproape 79,5% prefera editia 2000 - 2003, iar in jur de 20,7% pe cea din 2007.
“Din randul abonatilor la newsletterele de tip B2C, putem presupune ca aproximativ 9%, adica utilizatorii de Outlook, Thunderbird si Apple Mail, isi folosesc adresa de email de serviciu”, se mai spune in studiu.
Dispozitive mobile
In studiu se mai mentioneaza ca doar aproximativ 0,6% dintre abonatii la newsletterele B2B si doar 0,18% la cele B2C isi citesc emailurile folosind dispozitive mobile capabile sa afiseze HTML.
“Asa cum era de asteptat, suporturile mobile sunt folosite mai mult de abonatii la newsletterele B2B fata de cei abonati la newsletterele B2C, insa procentul acestora este foarte mic”, se subliniaza in studiu.
Majoritatea celor care apeleaza la suporturi mobile (peste 90%) isi citesc newsletterele folosind iPhone. In comunicarea B2C, totii abonatii care isi citesc e-mail-urile prin aceste dispozitive mobile folosesc iPhone-ul.
Browsere
Atat in comunicarea B2B, cat si in cea B2C, cel mai utilizat browser este Internet Explorer (IE).
“Insa diferenta o reprezinta politicile corporate care, in ceea ce priveste comunicarea B2B, recomanda ca aproximativ 75% dintre abonati sa foloseasca IE”, se mai arata in studiu.
In comunicarea B2C, diferenta este mai mica, IE-ul avand doar 55% dintre optiuni.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.