Cererea de servicii mystery shopping este in crestere


Reprezentantii Hollow Men preconizeaza o crestere cu circa 300% a cererii de servicii mystery shopping pe piata din Romania, in 2009, fata de 2008.

Cea mai mare parte a cererii va veni din partea firmelor din telecomunicatii, se arata in comunicatul de presa. Cresterea s-ar putea datora si sporirii numarului de investitori in afaceri ce vizeaza oferirea de servicii direct publicului.

"O eventuala criza financiara ii va determina pe manageri si patroni sa reduca anumite costuri ale afacerii, chiar si printr-o scadere a numarului de servicii oferite publicului,  ceea ce ar trebui sa aiba drept efect preocuparea pentru cresterea calitatii serviciilor ramase. Aceasta accentuare a calitatii serviciilor va implica o posibila crestere a cererii pentru mystery shopping, in domenii in care pana in prezent acest instrument a fost ignorat", spune Valentin Truta, director executiv Hollow Men.

Serviciile de mystery shopping sunt oferite pe piata din Romania de firme specializate strict pe acest domeniu sau de servicii distincte apartinand de anumite companii care se ocupa cu studii de piata si consultanta.

Mare parte din serviciile de mystery shopping sunt solicitate de catre multinationale sau companii detinute in general de investitori straini.

Lipsa culturii organizationale intr-o societate in tranzitie cum este Romania face ca majoritatea managerilor romani sa accepte cu greu folosirea unui instrument de cercetare a pietei cum este mistery shopping-ul", mai spune Valentin Truta.

Potrivit datelor companiei, aproximativ 60% dintre proiectele de mystery shopping se desfasoara in unitati ce apartin firmelor din domeniul telecomunicatiilor. Un procent de 30% se deruleaza pe segmentul de retail, in special in hipermarketuri detinute de mari investitori straini.

Sorin Dinuta, director dezvoltare Hollow Men, este de parere ca serviciile de mystery shopping au oportunitati de dezvoltare pe piata din Romania datorita calitatii slabe a majoritatii serviciilor oferite publicului roman. La aceasta se adauga si faptul ca mystery shopping se poate face atat direct la unitatile companiilor, cat si telefonic sau online - cand serviciile sunt oferite clientilor prin call-center, de exemplu.

Hollow Men este un brand al companiei MindExpress, care ofera servicii de mystery shopping si face research in peste 242 de localitati din Romania.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii