Cheltuielile pentru accesul la internet se vor dubla pana in 2014, in Romania
Potrivit raportului PricewaterhouseCoopers (PwC) "Global Entertainment and Media Outlook 2010-2014", cheltuielile vor ajunge la 1,6 miliarde de dolari, fata de anul trecut cand au fost de 810 milioane de dolari.
Piata de media si divertisment din Romania va creste in perioada 2010 - 2014 cu 52%, fata de valoarea de anul trecut, estimandu-se ca in 2014 va ajunge la 3,5 miliarde de dolari, se arata in comunicatul de presa.
Raportul PricewaterhouseCoopers Global Entertainment&Media Outlook 2010 - 2014 se afla la cea de de-a 11-a editie anuala. Acesta contine o analiza detaliata si prognoze pentru 13 segmente majore de piata din patru regiuni de pe glob - America de Nord (SUA, Canada), EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), Asia Pacific si America Latina.
Aceasta piata va creste anual cu o rata medie de 9,1%, in intervalul 2010 - 2014, avand al treilea cel mai rapid ritm mediu anual de crestere din Europa Centrala si de Est.
Pe primul loc in ceea ce priveste ritmul de crestere va fi piata din Turcia (cu o rata medie anuala de crestere de 13%), urmata de Rusia (9,3%).
"Cresterea pietei locale de media se va situa peste rata medie anuala de crestere a intregii regiuni (8,3%), avand chiar un ritm dublu de crestere fata de ritmul mediu anual de crestere al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) - 4,6%. Cele mai mari trei piete media din Europa Centrala si de Est in 2014, vor fi cele ale Rusiei (25,6 miliarde de dolari), Poloniei (10,9 miliarde de dolari) si Turciei (9,7 miliarde de dolari)", se mai arata in comunicatul de presa.
Cheltuielile pe segmente
Cheltuielile de publicitate vor creste in intervalul 2010 - 2014 cu 79%, ajungand la 747 milioane de dolari.
La polul opus sunt cheltuielile facute de consumatorii finali pentru servicii de media si divertisment, excluzand cheltuielile pentru accesul la internet, care vor creste anual intr-un ritm lent, de 1,9%, in perioada mentionata, ajungand la o valoare de 1,15 miliarde de dolari.
"In urmatorii cinci ani, tehnologiile digitale isi vor face din ce in ce mai tare simtite efectele in industria media si a divertismentului (E&M), pe masura ce revolutia digitala continua sa creasca in anvergura. Nici macar incertitudinile legate de conjunctura economica globala nu au incetinit ritmul de schimbare, care a fost chiar mai rapid decat ceea ce anticipam in precedenta editie a raportului <Entertainment and Media Outlook>", se mai spune in comunicatul de presa.
Conform raportului PwC, principalul factor care conduce la actualele schimbari este consumatorul.
Global
Dupa declinul de anul trecut, piata globala media si a divertismentului va creste anual cu 5% in urmatorii cinci ani, ajungand la orizontul anului 2014 la 1,7 trilioane de dolari.
"Accesul la internet va fi un factor cheie de consum pentru cele mai multe segmente. Cresterea gradului de penetrare a internetului broadband va spori accesul prin cablu, in vreme ce sporirea numarului de terminale de tip smartphone si a retelelor wireless va duce la cresterea accesului la Internet mobil. Cheltuielile pe accesul mobil sau prin cablu la Internet vor spori de la 228 miliarde USD in 2009, pana la 351 de miliarde in 2014", se mai spune in comunicatul de presa.
Consumatorii se orienteaza catre noi experiente media in ritm din ce in ce mai mare. Revolutia digitala va duce la segmentarea publicului la un nivel nemaiintalnit, dar, cu toate acestea, actualul val de schimbare are o magnitudine diferita fata de cele anterioare, atat ca si ritm de transformare, cat si in ceea ce priveste impactul simultan asupra tuturor segmentelor pietei media si a divertismentuluise, mai spune in comunicatul de presa.
"Unele companii percep fragmentarea continua a pietei ca pe o amenintare, insa aceasta ar trebui privita mai degraba ca o oportunitate. Aceasta ofera companiilor sansa de a-si dovedi creativitatea in ceea ce priveste abordarea clientilor, fie apeland la canalele traditionale, sau, mai important, imbratisand site-urile de socializare. In orice caz, este vital pentru companiile din domeniu sa capteze mintile, sufletele, dar si banii acestor consumatori”, spune Dinu Bumbacea, Partener, Lider al Grupului pentru Industria Telecom, Media si a Divertismentului in cadrul PricewaterhouseCoopers Europa Centrala si de Est.
Desi oamenii sunt constienti de migrarea inevitabila catre zona digitala, felul in care se va produce aceasta, precum si ritmul schimbarii variaza in functie de piata.
"Diferentele intre tari si regiuni atat in ceea ce priveste dimensiunea pietei, cat si a cresterii viitoare, reflecta particularitatile care tin de dezvoltarea infrastructurii, accesul la mediul online si comportamentul consumatorului", se mai spune in comunicatul de presa.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.