Comertul modern se extinde tot mai mult
Conform unui studiu realizat de AC Nielsen, in Bucuresti, hipermarketurile atrag bugetele principale de cumparaturi pentru aproape 2/3 din gospodarii.
Cel mai recent studiu ShopperTrends realizat de compania de cercetare AC Nielsen releva ca in orasele mari si medii din Romania, comertul modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine cash&carry) domina in preferintele pentru cumparaturi.
In orasele mari, supermarketurile si hipermarketurile atrag cel mai mult din bugetele de cumparaturi ale oamenilor, in timp ce in orasele medii supermarketurile, discounterii, dar si alimentarele impart bugetele de cumparaturi ale gospodariilor.
Comertul traditional continua sa creasca in valori absolute, dar pierde teren numeric si in cota valorica. Preferintele cumparatorilor incep sa scada chiar si in ceea ce priveste achizitia pentru produse proaspete, lactate, dulciuri, racoritoare, se arata in studiul citat.
Reprezentantii AC Nielsen spun ca tendinta de crestere a cheltuielilor in gospodarie nu urmeaza cresterea veniturilor.
“Personal, mi se pare normal ca odata cu cresterea veniturilor, sa-mi directionez banii suplimentari catre alte categorii de produse, si nu tot pentru produsele alimentare si de ingrijire a locuintei”, spune Bogdana Baltasiu, directorul biroului de relatii cu clientii al companiei AC Nielsen.
Baltasiu a adaugat ca o tendinta manifestata in ultima perioada este cresterea frecventei de vizitare a hipermarketurilor si a brutariilor.
Tendintele de expansiune geografica a comertului modern se generalizeaza catre toate lanturile si formatele de magazine, nemaifiind doar o caracteristica a discounterilor.
O alta tendinta specifica ultimului an este aceea a achizitiilor intre lanturi de magazine, se arata in studiul ShopperTrends. Totusi, potrivit studiului, spre deosebire de tarile din Europa de Vest, primii trei mari retaileri cumuleaza semnificativ mai putin de 40% din valoarea totala a retailului.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.