Companiile vor trebui sa inoveze pentru a sustine cererea din partea clasei mijlocii


Conform unui studiu Ernst&Young, puterea de cumparare a clasei de mijloc va creste, la nivel global, de aproape 2,7 ori, pana in anul 2030.


Datorita dezvoltarii rapide a pietelor emergente, puterea de cumparare a clasei de mijloc va creste de la 21 de trilioane de dolari in prezent, pana la 56 de trilioane de dolari, in anul 2030, conform studiului "Innovating for the next three billion: The rise of the global middle class".

Studiul are la baza o cercetare care a inclus interviuri cu 547 de executivi, la nivel global, precum si cu cativa dintre cei mai influenti antreprenori ai momentului din lume, se mentioneaza in comunicatul de presa.

Pana in anul 2030, clasa de mijloc va creste de aproximativ 2,7 ori, ajungand la 4,9 miliarde de oameni, fata de 1,8 miliarde de oameni in prezent.

Aceasta crestere este sustinuta de piata asiatica, precum si de celelalte piete emergente. In 2030, 40% din cheltuielile clasei de mijloc se vor efectua in Asia, fata de 10%, in prezent.

Tot pana in anul 2030, cheltuielile clasei de mijloc vor reprezenta intre 10 dolari si 100 de dolari/zi.

Astfel, companiile vor fi nevoite sa-si adapteze strategiile de dezvoltare pentru a putea raspunde noilor cerinte ale clasei de mijloc, ceea ce va duce la crearea unor produse si servicii noi.

"Majoritatea companiilor din economiile dezvoltate isi concentreaza in prezent eforturile si actiunile catre segmentul premium al pietei. Chiar si in cazul companiilor din pietele emergente, aceasta proportie se ridica la 40%. Aceasta orientare spre bunurile de lux va trebui sa se schimbe", se mentioneaza in studiu.


Cum se inoveaza cu resurse minime
O parte dintre companii au demarat deja procesul de inovare pe pietele in crestere rapida. In studiu se precizeaza ca mai mult de trei sferturi dintre respondenti considera ca adoptarea unor “inovatii frugale” (care implica o folosire foarte judicioasa a resurselor pentru a furniza produse accesibile celor cu venituri mai mici) reprezinta o oportunitate majora. Astfel, multe companii vor trebui sa-si regandeasca produsele, pentru a le adapta la distributia veniturilor din pietele cu crestere rapida, ceea ce presupune o regandire fundamentala a strategiilor ce vizeaza inovatia si lansarea de noi produse pe piata.

"Nu este o coincidenta ca acele companii care sunt acum in top in privinta inovatiilor in pietele cu crestere rapida sunt localizate chiar in aceste piete (n.red. - in cele emergente). Ele pot profita aici de avantajul generat de <inovatiile frugale> care pot fi vandute clasei de mijloc emergente. Companiile din pietele cu crestere rapida au operat multa vreme intr-un mediu cu resurse limitate si cu o infrastructura saraca si toate aceste constrangeri le-au obligat sa fie creative si antreprenoriale", spune Maria Pinelli, Global Vice-Chair Strategic Growth Markets la Ernst&Young.

Ariile care vor determina succesul companiilor in realizarea de "inovatii cu resurse minime":
1. Cunoasterea consumatorului, pentru a intelege ce problema trebuie rezolvata.
2. Adaptarea la specificitatile locale al consumatorilor, pentru a veni in intampinarea nevoilor specifice ale acestora.
3. Cercetare si dezvoltare - O retea globala de centre de cercetare si dezvoltare va permite companiilor sa beneficieze de resursele globale si sa implementeze inovatia in mai multe piete.
4. Operatiunile si modelul de business - gandite astfel incat compania sa se asigure ca va putea raspunde adecvat unei baze de clienti cu venituri mai mici.

"Fiecare dintre cele patru arii cheie identificate in studiul nostru include diverse componente de natura locala sau globala. Cheia succesului o vor detine acele companii care vor sti sa combine relevanta locala cu prezenta globala, astfel incat sa se asigure ca produsele si serviciile lor vor fi relevante pentru consumatorul local, permitand totodata companiei sa profite de resursele sale globale", subliniaza Maria Pinelli.

Procesele care accelereaza inovatia in pietele cu crestere rapida sunt, in aceasta ordine (raspunsurile din cadrul studiului au fost multiple):
- a face mai eficient procesul de realizare a produselor si serviciilor (65% dintre respondenti);
- o echipa de inovatie dedicata (55%);
- motivarea angajatilor pentru succesul inovatiei (42%);
- formalizarea masuratorilor privind recuperarea investitiei (37%);
- formalizarea proceselor de testare, lansare si analizare (36%);
- supravegherea directa de catre echipa de management de pe piata locala (36%)


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii