Conferinta Materia - orice produs de design trebuie sa fie ireprosabil


    


Designerii Mihaela Glavan, Alexandru Adam si Otilia Flonta au vorbit in cadrul primei conferinte Materia despre provocarile pe care le intampina pe piata si industria de pielarie din Romania.

Materia (primul targ de design contemporan in piele, organizat pe 5 - 6 noiembrie 2016, in Bucuresti) a deschis sezonul creativ cu o conferinta in mijlocul comunitatii designerilor care lucreaza in acest material si care vor participa la targ.

Mihaela Glavan a fondat brandul de incaltaminte Sepala in 2003, cu 200 de euro imprumutati. Astazi se numara printre brandurile romanesti de succes, care si-a castigat publicul prin calitatea produselor.

Cand am inceput, oferta de pe piata romaneasca de pantofi era limitata: totul era maro, bej sau negru. Astazi, peisajul arata complet diferit. Piata din Romania este in continua crestere, clientii prefera tot mai mult produsele de calitate, care au preturi mai ridicate. Sunt mult mai selectivi in deciziile lor de cumparare, pentru ca sunt mult mai educati din punct de vedere al designului si stilului. Romania a devenit o piata buna”, a spus Mihaela Glavan in cadrul conferintei.

Otilia Flonta, cea care a fondat in 1999 brandul Anna Rinaldi, considerat cel mai important brand pe segmentul de lux din Romania, este de acord ca exista o industrie puternica la noi, dar crede ca lipsa fortei de munca din domeniu este o problema.

Problema cu care ne confruntam se leaga de forta de munca. Nu exista scoli care sa specializeze oamenii, drept urmare avem foarte putin specialisti in domeniu, oameni de care ai mare nevoie ca sa mentii afacerea”, a spus Otilia Flonta.

Otilia Flonta a renuntat la piata din Romania in 2011, cand a lansat, la Milano, brandul de genti de export care ii poarta numele. Astazi, piata principala a designerului este Japonia.

Am avut comenzi si de 40.000 de euro, pentru ca la aceste targuri, daca produsul este impecabil, daca este ireprosabil construit, se vinde singur. Nu are nevoie de promovare sau publicitate. La astfel de targuri te vad buyeri din toata lumea, reprezentanti ale celor mai mari lanturi de magazine”, explica Otilia Flonta.

De altfel, si designerul Alexandru Adam, absolvent al Royal College of Art, in Londra, este de acord in ceea ce priveste calitatea produsului. Specializat in design de lux high-end, realizat la comanda, Adam este de parere ca indiferent de nisa designerului, produsul este cel mai important.

Pentru a crea un produs de lux, ai nevoie de o adevarata metodologie in spate, una clara si coerenta. Conteaza doar cum este construit pana la ultimul detaliu”, a spus Alexandru Adam.

Inainte sa lanseze brandul care ii poarta numele, Adam a lucrat pentru branduri precum Vivienne Westwood si Thierry Mugler, specializandu-se ulterior, la Londra, in accesorii bespoke.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii