Consumatorii din intreaga lume au mai putina incredere in companiile de asigurari decat in banci
Nivelul de incredere al consumatorilor in companiile de asigurari a coborat la 70%, fata de 82%, cat este nivelul de incredere in banci, cauza fiind, in mare parte, interactiunea scazuta dintre asiguratori și clientii lor, conform editiei 2014 a studiului EY intitulat Global Consumer Insurance Survey.
Consumatorii indica faptul ca isi doresc o comunicare mai frecventa, mai valoroasa si mai personalizata, fața de situația din prezent in care doar cațiva asiguratori fac acest lucru. De fapt, 44% dintre consumatori declara ca nu au mai avut niciun fel de comunicare cu asiguratorul lor in ultimele 18 luni.
EY a intervievat aproximativ 24.000 de persoane din 30 de tari intre lunile mai si iulie 2014, cu scopul de a afla ce conteaza cel mai mult in relatia dintre consumatori și asiguratorii lor, modul in care interactioneaza si cat de satisfacuti sunt acesti consumatori cu ofertele de polite de asigurare.
"In timpul crizei financiare, increderea in institutiile financiare a suferit o lovitura dura, dar am vazut cum aceasta a revenit in mare masura in cazul bancilor, in vreme ce increderea in asiguratori ramane scazuta. Bancile au suficiente ocazii pentru a incuraja interactiunile regulate cu clientii lor și dispun astfel de capacitatea de a recladi increderea atunci cand aceasta se pierde. Companiile de asigurari insa se bazeaza pe prea putine puncte de contact ca sa construiasca o relatie de incredere pe termen lung cu clientii lor", spune Alina Dimitriu, Director Executiv, EY Romania.
La nivel global, 70% dintre consumatori au incredere in firmele de asigurari, ceea ce inseamna un nivel mai mic de incredere decat in cazul supermarket-urilor (84%), bancilor (82%), producatorilor de masini (80%) si al site-urilor de comert electronic (78%).
Pe pietele mature - cum ar fi Europa (61%) si Australia (53%) - nivelurile de incredere sunt si mai scazute, in timp ce consumatorii de pe pietele in curs de dezvoltare, cum ar fi cele din America Latina (81%) si Orientul Mijlociu si India (79%) au mai multa incredere in asiguratorul lor.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.