Deloitte: companiile romanesti din IT&C pot aplica pentru o misiune economica in Japonia


Pentru aceasta sesiune, termenul limita de depunere a aplicatiilor este 14 mai, 2010, iar misiunea economica este programata pentru perioada 13 - 17 septembrie, 2010.

Misiunea face parte din programul EU Gateway, o initiativa a Uniunii Europene, scopul fiind facilitarea accesului companiilor europene pe pietele din Japonia si Coreea de Sud, in sectoare dificil de penetrat (in special cele tehnologice, reglementate foarte strict), se arata in comunicatul de presa.

Programul acopera sase sectoare economice - tehnologii energetice si de mediu, tehnologia informatiei si comunicatiilor, tehnologii in sistemul medical si de sanatate, tehnologii de constructii, design vestimentar, precum si design interior.

Acest program este implementat de firmele Deloitte active in Uniunea Europeana, Japonia si Coreea de Sud.

"Desi concurenta pe piata IT&C din Japonia este acerba, exista anumite nise ca aparatele multimedia unice, computerele si aparatele electronice pentru uz profesional, precum si sistemele <embedded> (inclusiv tehnologii Open Source) in care mai exista loc de crestere. Chiar daca, in general, companiile IT&C din Romania nu inoveaza indeajuns pentru a putea concura pe o piata atat de sofisticata cum este Japonia, exista cateva firme care ar putea face fata provocarii”, spune Alexandru Bernea, Business Analyst in cadrul Deloitte Consultanta, coordonatorul acestei etape din program.

Pot aplica companiile cu sediul in Uniunea Europeana, care activeaza pe piata de cel putin cinci ani si ai carei actionari sunt 100% sau majoritar europeni.

Cifra de afaceri si numarul de angajati ai companiilor aplicante trebuie sa fie suficient de mare, astfel incat sa garanteze intrarea pe pietele din Japonia si/sau Coreea.

Companiile trebuie sa faca dovada unui portofoliu de cooperare cu alte firme la nivel international si sa aiba o strategie de afaceri solida pentru penetrarea celor doua piete asiatice.

Principalii factori de decizie din companiile aplicante trebuie sa vorbeasca fluent limba engleza.

"Pentru aceasta sesiune/misiune pot aplica un numar nelimitat de companii din Uniunea Europeana. Nu exista restrictii cu privire la numarul de firme din Romania care pot aplica. Dintre toate firmele aplicante, vor fi alese in total 40 de companii de la nivel european, care vor participa la misiune. Pe parcursul misiunii economice companiile participante au intalniri cu firme din Japonia, stabilind detaliile unor viitoare colaborari", mai spune Alexandru Bernea.

Firmele care intra in acest program primesc asistenta in Europa pentru aplicare si inainte de plecare, iar in Japonia pentru promovarea companiei, asistenta pentru pregatirea strategica, suport si asistenta pe parcursul misiunii economice.

Alexandru Bernea adauga faptul ca in cadrul misiunii economice firmelor li se ofera detalii despre piata din Japonia, vizite gen “study tour”, expozitie cu stand separat pentru promovarea produselor, receptii si alte evenimente de networking, precum si alte servicii personalizate.

De asemenea, firmele primesc suport financiar de pana la 1.000 de euro pentru co-finantarea cazarii si 80% din costul serviciilor personalizate, dar nu mai mult de 1.600 de euro.

Acest program a fost lansat acum doi ani, in iulie, fiind structurat pe sase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a sase ani, pana in 2014 - 2015. Pana in prezent s-au desfasurat 15 sesiuni de depunere a aplicatiilor, dintre care doar una pentru IT&C.

"Pana acum, programul a inregistrat un total de 195 de aplicatii in grupul tarilor din care face parte si Romania (alaturi de Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia si Slovacia). Per ansamblu, Romania a depus 61 aplicatii (31% din total), cele mai multe dintre acestea fiind inregistrate pe sectoarele de design vestimentar si tehnologii energetice si de mediu", spune Alexandru Bernea.

Prima etapa de aplicare este cea in care firmele completeaza un formular exprimandu-si interesul fata de proiect, iar analistii Deloitte determina gradul de eligibilitate al companiei.

Pentru firmele care corespund cerintelor, faza a doua este de completare a formului de aplicare.

Intregul proces se desfasoara online si nu presupune niciun efort financiar din partea aplicantului.

"La finalul procesului de evaluare companiile selectate sunt anuntate prin e-mail, dupa care sunt contactate de echipa Deloitte pentru a le furniza detalii suplimentare cu privire la costurile si desfasurarea misiunii economice", mentioneaza Alexandru Bernea.

Companiile interesate primesc asistenta din partea Deloitte de-a lungul intregului proces de aplicare, precum si pe tot parcursul etapelor ulterioare acceptarii in acest program.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii