Este important ca antreprenorii sa le comunice angajatilor strategia si misiunea companiei
Aceasta este recomandarea lui Jeppe Glahn, directorul Corporate Communications la Novozymes (Danemarca), care mai spune ca in niciun caz antreprenorii nu trebuie sa le spuna ca vor bani, ci sa le comunice un scop.
Jeppe Glahn a spus pentru startups.ro ca antreprenorii ar trebui, in general, sa le comunice tuturor importanta companiei lor in societate si pentru clienti, nu doar sa transmita informatii despre business.
In cadrul conferintei Comunicarea Interna el a mentionat ca, atunci cand se vorbeste despre comunicare, este mai mult vorba despre a gasi canalul corect de comunicare, nu de a da drumul mai tare volumului, adica de a comunica cat mai mult.
"A pretui comunicarea nu inseama acelasi lucru cu a sti cum sa faci comunicarea. De multe ori, celor din management le place sa se auda vorbind. Des, suntem intrebati <Cum sa facem comunicarea?>, dar cred ca este de fapt despre cum sa aducem o valoare mai mare, daca ne asezam la masa discutiei", a precizat Jeppe Glahn.
El a mai spus ca, atunci cand se comunica cu angajatii, intrebarile puse trebuie sa fie legate de rezultate.
Jeppe Glahn ii sfatuieste pe manageri si antreprenori sa le mentioneze angajatilor de ce este importanta cresterea companiei, pentru ca altfel acestora nu le pasa.
"Oamenilor nu le pasa (n.red. - de cresterea firmei). Cresterea este importanta, pentru ca-ti asigura ocazii - devii mandru ca lucrezi intr-o astfel de companie", a explicat Jeppe Glahn.
Directorul de Corporate Communications de la Novozymes a mentionat ca managerii trebuie sa-si puna probleme dificile si sa se intrebe de ce i-ar crede cineva.
Jeppe Glahn le recomanda angajatilor ca mesajul sa fie biletul lor de intrare in sala de consiliu.
"Totul este despre actiune, despre a face ceva. Este important sa intelegi ca, daca intri in camera de consiliu, trebuie sa exersezi. Trebuie sa intervenim si, uneori, sa parem niste prosti in fata managementului. Toata comunicarea incepe cu activarea nevoii. Trebuie sa-ti construiesti comunicarea intr-un mod simplu", a mai spus Jeppe Glahn.
Directorul de Corporate Communications de la Novozymes le mentioneaza angajatilor ca managementul gandeste altfel decat ei, astfel ca trebuie sa se adapteze in fiecare caz in parte, sa fie atenti cum vorbesc cu managerii si sa nu aiba tot timpul aceeasi abordare.
"Trebuie sa improvizezi, sa adaptezi si sa surmontezi", precizeaza Jeppe Glahn.
Michele Gressani, Country Manager Romania si Moldova la Ericsson Telecommunications Romania, a spus ca, in timpuri dificile, compania trebuie sa decida drumul pe care merge si sa se focuseze pe strategie.
"Odata ce strategia este buna, doar atunci putem intra in discutia despre cum sa comunicam in toata compania, la toate nivelurile. Sa nu uitam ca pentru a comunica intern trebuie sa avem un mesaj bun. Daca avem un mesaj slab, nici nu trebuie sa discutam despre el", a subliniat Michele Gressani.
El a adaugat ca daca toti angajatii inteleg strategia si managementul reuseste sa le insufle incredere in strategie, atunci compania ii are alaturi in implementarea strategiei.
Christos Karabelas, HR Head la Ericsson Telecommunications Romania, a precizat ca, pentru un angajat, siguranta inseamna respect si performanta, iar banii sunt atat de importanti, incat considera ca este un lucru de la sine inteles, astfel ca nici nu mai trebuie metionat.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.