Estimarile legate de evolutia pietei de PR din Romania sunt dificil de facut


Sorana Savu, Managing Partner la Premium PR, si Alexandru Paius, Managing Partner la Image PR, spun ca motivele sunt lipsa de transparenta a pietei, asa ca nu se poate spune unde este adaugata valoarea.



Sorana Savu, Managing Partner la Premium PR, a spus, in cadrul evenimentului PR Forum, ca din aceste motive se fereste sa extrapoleze situatia propriei companii la intreaga piata, desi pentru ei acest an a inceput foarte bine.

Alexandru Paius, Managing Partner la Image PR, a completat ca pe piata de PR se stiu putine lucruri despre servicii si raportarea se poate face doar din perspectiva cifrelor, care cresc. El a mai spus ca cifrele de afaceri nu sunt un indicator suficient, desi suflul in piata este optimist pentru acest an, iar piata s-a reinventat tot timpul.

Sorana Savu si Alexandru Paius au mai spus ca piata de PR este dezvoltata si, in comparatie cu tarile dezvoltate, in Romania este ok, fiind respectate standardele.

Managing Partner-ul Image PR a precizat ca pentru oamenii de PR social media a aparut cand trebuia, fiind o oportunitate extraordinara.

"Companiile au o fixatie asupra controlului mesajului. Sunt clienti care vor sa vada materialul inainte si sa-l controleze, dar nu se poate. In social media, controlul este si mai dificil. Comunicatul de presa a disparut demult. Avem o problema cu continutul. Daca ai continut, poti face si comunicat de presa. Daca n-ai continut, degeaba", a mai spus Alexandru Paius.

Sorana Savu a subliniat ca nu este rau sa fii in mijlocul furtunii, in social media.

"Noi (n.red. - oamenii de PR) am fost pregatiti din scoala cum sa transmitem un mesaj. Nu este o chestie care s-a schimbat. Probabil, alte agentii au trecut prin aceeasi transformare. Una dintre probleme companiilor este ca in social media nu trebuie doar sa raspunda, ci sa actioneze. Transformi o situatie negativa in una pozitiva prin munca", a aratat Sorana Savu.

Alexandru Paius a completat ca o firma va investi sau nu in social media, in functie de ceea ce ii spune agentia de PR.

Sorana Savu a adaugat faptul ca in social media exista conceptul de “serependity” (lucruri la care nu te astepti), care se intampla mai des decat se poate imagina.

"Pentru noi, ca agentie, social media este cireasa de pe tort. Nu este social media o sursa de castig pentru noi, dar ne fac sa zambim. Tortul ne asigura increderea sa-i spunem clientului <Ai incredere in mine ca totul va fi ok>. Totul este sa setezi corect asteptarile clientului si sa lasi social media sa-si faca treaba. Cu cat controlezi mai putin, incerci sa construiesti si sa confirmi increderea, cu atat ai mai mult de castigat. Este invers fata de cum construiesti mesajele in marketing-ul clasic. Singurul lucru pe care-l poti controla in social media este ce spui tu. Este mai greu, dar necesar. Aceasta este calea de a supravietui in noua media, care sunt mult mai subiective", a explicat Sorana Savu.

Bogdana Butnar, Industry Manager la Google Romania, a precizat ca firmele sunt interesate de social media in functie de modul in care li se spune exact ce beneficii vor avea din abordarea domeniului, raportat la obiectivele lor.

"In social media este complexul outdoor-ului (n.red. - directorul de marketing crede ca nu are acoperire pe outdoor, pentru ca in drumul lui de la birou acasa nu vede niciun afis al campaniei; acest lucru este fals, pentru ca nu acest director trebuie sa le vada, ci grupul tinta de cumparatori, astfel ca acolo trebuie sa fie panourile), plus 100. Poate nu ne intereseaza. Nu trebuie ca oamenii pe care ii urmaresc sa fie si cei care ating aplicatia. Think before social media. Ganditi-va putin intainte sa faceti ceva. Nu faceti numai pentru ca v-a zis cineva", a detaliat Bogdana Butnar.

Alexandru Paius a mai spus ca in PR nu s-a schimbat nimic: ai un target, un mesaj si canalele de comunicare.

"Sa revenim un pic, sa nu ne aruncam cu capul inainte, asa cum era si inainte", a adaugat Alexandru Paius.

Alexandru Paius si Sorana Savu au subliniat insa ca multe firme ii platesc pe oameni de PR ca sa nu apara nicaieri, si mai ales in anumite contexte.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii