Femeile cheltuiesc 140 mil. euro pe durata UEFA Euro 2008


Datele se refera la cresterea cheltuielilor conexe campionatului si au la baza un studiu realizat de Mastercard.

Femeile determina o crestere economica echivalenta cu peste 4 milioane de euro per meci, se arata in studiul citat. Suma include cheltuielile facute de femei pentru produse care au legatura cu fotbalul, cum ar fi mancarea, bauturile, cazarea, transportul si televizoarele. De asemenea, studiul arata ca femeile tind sa cheltuiasca mai mult la shopping, pe vacante si distractii, in timpul desfasurarii campionatului european de fotbal.
 

Avand in vedere diferentele socio-culturale dintre tarile europene, studiul sugereaza ca aproximativ 10 procente din impactul economic total al campionatului sunt generate de cheltuielile realizate de femei, un impact pe care studiul MasterCard il apreciaza la cel putin 1,4 miliarde de euro. In unele tari, cum sunt Germania si Suedia, cheltuielile facute de femei pot ajunge pana la 30% din impactul economic local.
 

Studiul releva ca femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decat barbatii sa cumpere si sa participe activ la competitii. Jucatorii de fotbal de top sunt acum modele care au patruns pe numeroase piete accesibile femeilor, determinand vanzarea unor obiecte cum sunt posterele si revistele care prezinta viata personala a fotbalistilor.
 

In timp ce microbistele prezente la campionatul din Austria si Elvetia sunt ocupate cu cheltuielile pe tricouri imprimate, face-painting si mancare, cele care urmaresc meciurile de acasa influenteaza si ele cresterea vanzarilor de ziare si reviste, tricouri cu chipul fotbalistilor si a vanzarilor din baruri, pub-uri sau magazine.
 

Fata de un studiu asemenator realizat in 2004 (cand a avut loc precedentul campionat european de fotbal), care arata ca primele patru lucruri pe care se cheltuiau banii la evenimentele sportive erau biletele pentru meci, mancarea, cazarea si transportul, studiul MasterCard a adaugat in lista si vizitarea locurilor de atractie din orasele gazda.
 

Studiul MasterCard preconizeaza, de asemenea, cresterea vanzarilor de produse si servicii ale sponsorilor, de publicitate in mediile electronice si tiparite, de telecomunicatii si de noi servicii media, aparatura si echipamente sportive, ziare si reviste, de obiecte cu logo-ul campionatului, de suveniruri, pariuri si jocuri de noroc.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii