Flamingo: afaceri de 450 mil lei in 2009


Cifra este cu 40% mai mica fata de anul trecut si cu 26% mai mica fata de estimarile de la inceputul acestui an.

In primele sase luni ale acestui an, cifra de afaceri a grupului Flamingo International s-a redus cu 45% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 187 de milioane de lei, se arata in comunicatul de presa.

Motivele acestei situatii sunt scaderea pietei de electronice, electrocasnice si IT&C cu 44% si declinului cheltuielilor pe cap de locuitor.

Alte piete din Europa, precum Grecia, Polonia, Italia sau Cehia au avut scaderi de maxim 7%. Prima parte a anului a fost marcata de scaderi majore, insa suntem increzatori ca semestrul al doilea va aduce rezultate mai bune; am observat deja o revenire importanta a vanzarilor incepand cu luna iulie, cand am inregistrat o crestere de 30% comparativ cu luna precedenta - de doua ori mai mare decat cresterea pietei”, spune Stefan Treiber, CEO al Flamingo International.

In partea a doua a anului reprezentantii grupului estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 260 de milioane de lei.

In martie 2009, cei de la Flamingo estimau pentru acest an o reducere cu aproape 20% a cifrei de afaceri fata de anul trecut, pana la 606 de milioane de lei.


Strategia din partea a doua a anului
Reprezentantii Flamingo International estimeaza ca grupul nu va inregistra pierderi financiare in a doua jumatate a anului. Acestia motiveaza situatia ca urmare a optimizarii structurii de costuri.

In primele sase luni ale acestui an, cheltuielile operationale ale grupului au scazut cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in cifre, reducerea fiind cu 6,5 milioane de lei mai mici. Din aceasta suma, patru milioane de lei reprezinta optimizarea operatiunilor de retail si 2,5 milioane de lei costurile operationale.

Dragos Simion, presedintele consiliului de administratie de la Flamingo International, spune ca se mai pot reduce cu maxim 10% cheltuielile operationale.

In martie acest an, reprezentantii grupului estimau ca vor reduce cheltuieli cu 25% in acest an, fata de anul trecut, si ca vor trece pe profit.

Dintre costurile operationale care au fost reduse sunt si cele legate de personal. In primul semestru din acest an, numarul de angajati a scazut cu 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 750 de persoane. Potrivit reprezentantilor grupului, inca 10% - 15% dintre angajati vor fi conceditati in a doua jumatate a acestui an.

In ceea ce priveste cheltuielile cu chiria, in prezent grupul a negociat sa plateasca unele dintre chirii in forma variabila, in functie de cifra de afaceri. Astfel, compania plateste o chirie fixa si daca vanzarile sunt peste cele estimate mai plateste un procent din vanzari.

Ne convine planul de chirie variabila”, spune Dragos Simion. 

Flamingo a continuat in trimestrul al doilea sa reduca numarul si suprafata magazinelor, ajungand in prezent la 85 de unitati si o suprafata totala neta de vanzare de 46.200 de metri patrati. La inceputul acestui an grupul avea 114 de magazine care reprezentau o suprafata neta de vanzare de 59.000 de metri patrati.

Inca exista oportunitati de a deschide magazine si de a le inchide pe cele neprofitabile”, mentioneaza Stefan Treiber.

In prezent, suprafata unui magazin variaza intre 600 si 1.200 de metri patrati. Astfel, Flamingo International a finalizat procesul de mutare a retailului dinspre magazinele de proximitate catre cele de tip destinatie, se mai arata in comunicatul de presa.

In plus, pentru a depasi situatia, reprezentantii de la Flamingo le-au solicitat furnizorilor o crestere a perioadei de plata.

Grupul intentioneaza sa mentina preturile produselor in a doua jumatate a acestui an.

In trimestru al doilea al acestui an, EBITDA (n.red. -  castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare) a fost cu 12% mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Magazinul online al grupului, eflamingo.ro, aduce sub 5% din vanzari, dar Dragos Simion estimeaza ca in a doua jumatate a acestui an acesta va creste cel mai mult si va ajunge la aproximativ 5% din vanzari. Dragos Simion spune ca investitiile vor fi continuate daca va exista finantare.

Compania nu va mai inregistra pierderi. Odata cu restructurarea si cu aprobarea planului de capitalizare suplimentara, Flamingo International va incepe sa inregistreze o evolutie din ce in ce mai buna si datorita sprijinului acordat de actionari, banci si furnizori. Din fericire, intreaga piata va cunoaste un reviriment in ultima parte a lui 2009 - inceputul lui 2010, pentru ca, in decurs de unul - doi ani, aceasta sa revina pe un trend pozitiv si chiar sa creasca cu 10%”, adauga Stefan Treiber.


Capitalizarea
Ieri, actionarii companiei au aprobat planul de capitalizare al companiei, prin care se estimeaza o suplimentare a capitalului cu sapte milioane de euro prin emiterea a 290 de milioane de actiuni.

Pentru a suplimenta suma venita din partea actionarilor, grupul negociaza cu trei banci accesarea unor credite.

Ca sa supravietuim ne ajung cele sapte milioane de euro de la actionari. Inca 5 milioane - 10 milioane de euro de la banci sunt pentru a ne fi mai bine si ca lucrurile sa se desfasoare ca intr-un business obisnuit”, explica Dragos Simion.

Compania va utiliza capitalul suplimentar oferit de actionari si liniile de credit suplimentare aflate in discutie cu bancile pentru a face fata efectelor scaderii pietei de profil si pentru a sustine cresterea vanzarilor in a doua jumatate a anului, se mai arata in comunicatul de presa.

Orice suma venita in plus ne poate creste vanzarile, altfel exista posibilitatea sa ai in varf de sezon (n.red. - ultimul trimestru al anului) produse lipsa”, completeaza Dragos Simion.

Printre masurile menite a revitaliza vanzarile Flamingo International, reprezentantii companiei includ schimbarea abordarii strategiei de marketing, rearanjarea magazinelor pentru a imbunatati experienta de cumparare a clientilor si o serie de promotii care sa anihileze posibila crestere a preturilor la anumite tipuri de electronice, electrocasnice si produse IT, se mai arata in comunicatul de presa.


Actionariatul
La sfarsitul lunii iulie, al doilea actionar ca marime al grupului, fondul de investitii QVT, a solicitat dizolvarea companiei. QVT detine 22% dintre actiunile Flamingo.

Atitudinea fondului QVT a avut un impact pozitiv asupra companiei. QVT a pus presiune, ceea ce este ok, datorita conditiilor din piata. Exista inca posibilitatea ca QVT sa participe la capitalizarea grupului. Ei nu au votat ieri”, precizeaza Stefan Treiber.

Principalul actionar al companiei este Dragos Cinca, care detine 25,2% din capital. Pe langa Cinca si QVT, alti actionari ai grupului sunt Dan Adamescu, cu 17,5%, si Alexandru Ion Tiriac, cu 5,1%.


Evolutia pietei
Piata de electronice, electrocasnice si IT&C din Romania s-a redus in primele sase luni ale acestui an cu 44% fata de acceasi perioada a anului trecut, fiind unul dintre cele mai mari declinuri din Europa. Pe continent, cea mai mare reducere a acestei piete a fost in cazul Ucrainei, de 45%.

Nu ne mai asteptam la o scadere a pietei, dar nici sa mai ajunga la nivelul din 2008. Anul viitor piata se va mentine la nivelul din acest an si in 2011 se va imbunatati”, adauga Stefan Treiber.

El mai spune ca in urmatoarele 6 - 12 luni, piata se va consolida si Flamingo poate face volum ca urmare a faptului ca magazinele independente si retailerii de categoria a doua au probleme financiare mai mari decat Flamingo.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii