Flanco estimeaza o cifra de afaceri de 140 milioane de euro, in 2012
Cifra de afaceri ar fi cu circa 27% mai mare decat cea din anul trecut iar profitul cu 34%, ajungand pana la 4,7 milioane de euro.
Reprezentantii retailerului de electronice ,electrocasnice si produse IT&C estimeaza pentru primul trimestru din 2012 o crestere a afacerilor cu 40% fata de perioada similara din 2011, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.
Anul trecut, Flanco a vandut cu 37,5% mai mult decat in anul anterior, ajungand la 110 milioane de euro si un profit operational de 3,5 milioane de euro. Din cifra de afaceri, 33% provinde din vanzarea de electrocasnice, cate 26% din IT&C si electronice, iar 15% din produse de telecom.
Potrivit reprezentantilor companiei, cota de piata medie a retailerului a fost anul trecut de 11%.
In ultimul trimestru din 2011, Flanco a avut cele mai bune rezultate din intreg anul, vanzarile fiind de 48,1 milioane de euro si o cota de piata medie de 13,5%.
Primele magazine in top in functie de vanzari sunt cel din Unirea Shopping Center (Bucuresti), urmat de cel din AFI Palace Cotroceni (Bucuresti), cel din Sun Plaza (Bucuresti) si cel din Iulius Mall (Timisoara).
Violeta Luca, Marketing Director la Flanco, a spus, intr-o conferinta de presa, ca anul trecut Flanco a crescut mai mult decat piata.
Vanzarea medie pe metru patrat a urcat anul trecut cu 20% fata de anul anterior, ajungand pana la 3.000 de euro. Obiectul este ca in acest an vanzarile medii pe metru patrat sa urce cu 6,5% fata de anul trecut, pana la 3.200 de euro.
Suprafata de vanzare medie a Flanco a urcat cu 15% anul trecut fata de anul anterior, fiind de 36.600 de mp. Compania a incheiat anul trecut o suprafata de vanzare de 41.500 de mp si 77 de magazine, dintre care 83% in galerii comerciale si 17% in zone stradale. Compania este prezenta in circa 50 de orase. Pentru acest an, retailerul estimeaza o crestere cu 20% a suprafetei comerciale, ajungand pana la 49.800 mp.
Valoarea bonului de casa in magazinele Flanco a crescut cu 16% anul trecut fata de cel anterior, ajungand la 115 euro, inclusiv TVA. Anul trecut, intr-un minut, compania a avut cinci clienti si a vandut sapte produse.
Tot in 2011, Flanco a investit circa 8,5 milioane de euro, inclusiv in stocuri, pentru a deschide 14 magazine.
In octombrie 2011, a fost inaugurata unitatea din centrul comercial Unirea Shopping Center, aflat in centrul Bucurestiului. Conceptul acestui magazin este acela ca se pot testa produsele inainte de a fi cumparate. Magazinele deschise in ultima parte a anului trecut si cele care vor fi inaugurate in acest an au la baza acest concept.
In acest an, bugetul de investitii al Flanco este de 3,5 milioane euro. Suma va fi alocata pentru a amenaja unele magazine si a inaugura alte cinci. La inceputul lunii februarie a fost deja inaugurat un magazin la Braila, iar altele vor fi deschise la Sibiu si Cluj-Napoca. Investitia intr-un magazin variaza intre 200 euro/mp si 500 euro/mp.
In noiembrie 2011, compania a lansat un nou site (finalizat in proportie de 80%). Din cifra de afaceri, 3% reprezinta vanzarile online.
Echipa Flanco s-a marit anul trecut cu aproximativ 45%, la sfarsitul anului avand 870 de persoane. Aceasta poate fi extinsa in acest an cu 100 de angajati, in functie de numarul de magazine deschise si de dinamica vanzarilor.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.