GfK: 16% dintre romani investesc sub 500 de euro in concediu


Conform unui studiu, 23% dintre romani au un buget de pana la 1.000 de euro pentru astfel de perioade. Cei mai multi romani (70%), insa, stau acasa in vacante.

Cercetarea globala GfK despre vacante a fost realizata in primavara acestui an, pe un esantion de 16.364 de persoane cu varsta de peste 15 ani, din 16 tari, se arata in comunicatul de presa.

Peste o treime dintre respondentii la nivel global sunt dispusi sa investeasca maximum 1.000 de euro de persoana in vacantele din acest an, iar 21% din aceasta treime nu vor cheltui mai mult de 500 de euro. Numai unul din zece cheltuie intre o mie si doua mii de euro in concediu.

Aproape 40% dintre cei chestionati la nivel global spun ca nu obisnuiesc sa calatoreasca in timpul liber. Aceasta cifra este de 61% in Europa Centrala si de Est si scade la 37% in statele vest-europene.

"Cei mai impatimiti de calatorii sunt suedezii (87%), olandezii (85%) si belgienii (77%), in timp ce bulgarii si romanii sunt cei care stau cel mai mult acasa in timpul liber - 71%, respectiv 70%. Nici ungurii sau portughezii nu sunt foarte mobili, aproximativ doua treimi dintre ei declarand ca isi petrec vacanta acasa", se mai spune in comunicatul de presa.

In majoritatea statelor analizate, tinerii sunt cei care calatoresc cel mai mult. Germania este singura tara in care nu exista o diferenta intre cei tineri si cei in varsta la acest capitol. In Romania 87% dintre varstnici stau acasa in concediu.

In jur de 65% din populatie prefera ca destinatie propria tara. Dintre romani 42% afirma ca isi petrec vacanta in propria tara.

Pentru mai mult de 1 din 5 persoane, a calatori in timpul vacantelor inseamna a-si vizita familia sau prietenii. In Europa Centrala si de Est, un sfert dintre polonezi si romani fac acelasi lucru.

In jur de 19% dintre cei care au raspuns opteaza pentru o vacanta activa, in care sa faca sport (inot, mers cu bicicleta, urcat pe munte sau chiar catarare).

Pentru 1 din 7 dintre respondenti a se distra in baruri sau cluburi este cel mai important. Dintre europeni, 16% prefera acest lucru, in special romani (24%), portughezi (22%) si nemti (20%).

Shopping-ul este preferat de 6% dintre cei care calatoresc. Si aici romanii se claseaza printre cei mai impatimiti (8%), dar si turcii (8%) sau americanii (7%).

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii