GfK: doar o treime din romanii chestionati sunt dispusi sa incerce produse noi
Cei mai multi dintre cumparatori (71%) declara ca obisnuiesc sa achizitioneze marci de produse alimentare sau nealimentare cu care sunt familiarizati.
Astfel, chiar daca in prima parte a anului 2009 vanzarile de bunuri de folosinta indelungata au scazut, exista si categorii de produse si servicii aflate pe un trend crescator in ceea ce priveste consumul, printre care si produsele de larg consum, se arata in comunicatul de presa.
Cu toate ca oamenii evita produsele si serviciile de care nu au neaparat nevoie sau pe cele pe care considera ca nu ofera un raport pret-calitate corect, ei nu ocolesc in totalitate noutatile.
Conform studiului lunar GfK Omnibus, in jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care au fost chestionati si se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata.
Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja.
Reprezentantii GfK spun ca, raportat la obiceiurile de consum ale tinerilor, categoriile de produse care pot beneficia de pe urma interesului fata de noutati al acestora sunt produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate.
Otilia Man, cercetator senior la GfK Romania spune ca, in acest context, activitatile de promovare ale unor marci noi sunt deosebit de importante pentru a activa disponibilitatea consumatorilor de a le incerca. De aceea, producatorii trebuie sa investigheze mai in detaliu comportamentul de cumparare al clientilor lor si sa faca previziuni privind succesul fiecarui produs in parte.
Comparativ cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sunt familiarizati decat pe cele noi.
In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu GfK (Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan) respondentii sunt aproape egal impartiti intre cei care sunt dispusi sa incerce noutatile si cei care sunt mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.
Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi.
Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 605 persoane din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in martie 2009.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.