GfK: Piata bunurilor de larg consum a crescut cu 18% in T1 2009, fata de T1 2008
Cresterea a fost influentata atat de un pret mai mare cu 10% platit de gospodarii, cat si de un cos de cumparaturi mai bogat cu 7%, potrivit reprezentantilor GfK Romania.
Informatiile se bazeaza pe datele obtinute prin intermediul cercetarii continue de tip Panel de gospodarii. Esantionul este format din 2.200 de gospodarii si este reprezentativ la nivel national, se arata in comunicatul de presa.
Chiar daca au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, consumatorii romani nu si-au diminuat consumul pentru unele categorii precum produsele lactate, pastele fainoase sau cafeaua.
In ceea ce priveste produsele non-alimentare de baza (detergenti, produse de ingrijire personala - deodorant, pasta de dinti, sampon etc.) acestea au fost cumparate mai rar, dar cantitatea achizitionata la un act de cumparare a fost mai mare (cu 6,5%). Acest lucru se explica si prin orientarea consumatorilor catre ambalaje de dimensiuni mai mari, mai economice.
In Bucuresti, consumul casnic de bunuri de larg consum se situeaza in continuare pe un trend ascendent, consumatorii cei mai sensibili la cresterea preturilor fiind cei localizati in Moldova, se mai arata in comunicat.
Supermarketurile de cartier, dar si magazinele traditionale, au fost cele mai afectate de criza, inregistrand volume in usoara scadere fata de perioada precedenta. Consumatorii s-au orientat din ce in ce mai mult catre alte formate ale comertului modern, fiind atrasi si de ofertele speciale si promotiile atractive.
In acelasi grup al familiilor afectate de cresterea preturilor pentru toate categoriile de produse se numara cele cu un venit mic sau mediu si varsta capului familiei cuprinsa intre 40 de ani - 49 de ani. Exista si familii care, chiar si in acest context mai putin propice, consuma mai mult. Ele sunt caracterizate prin venituri mari, iar capul familiei are studii universitare.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.