ICAP: 48% dintre companii au un risc ridicat de intarziere a platilor
Conform scorului calculat de compania de risc management, probabilitatea este de 14,5% pentru 23% dintre firme, de 35% pentru 22% dintre firme si de 75% pentru 3% dintre firme.
Un risc redus de intarziere a platilor au 32% dintre companiile din Romania, acestea avand scoruri de sub 7%, iar 20% dintre firme au un risc de intarziere a platilor de 7%, s-a mentionat in cea de-a patra conferinta ICAP de Credit Risk Management.
Intre iunie 2011 si iunie 2012, cifra de afaceri a ICAP Group in Romania a crescut cu aproape 5% fata de perioada iunie 2010 - iunie 2011, ajungand pana la 400 de miliarde de lei, dar profitul net s-a redus cu 175%, pana la 4 miliarde de lei, iar profitul brut a scazut cu 97%, la 7,6 miliarde de lei.
Conform companiei de servicii de credit de risc si de informatii de business Dun&Bradstreet (D&B), la nivel global, tendintele de pe piata riscului de credit comercial sunt:
- ritmul rapid in care se schimba piata riscului de credit comercial si polarizarea acesteia: creste increderea in cash, fiind mai putin folosite functiile creditului, iar polarizarea reprezinta costurile mici ale produselor de pe raft si o valoare integrata mare, cu solutii consultative
- asteptarile clientilor au crescut: acestia solicita mai multe optiuni, usurinta sa faca business; experienta consumerizata - clientii din B2B (business-ul intre companii) se asteapta sa aiba si sa simta aceeasi standard precum in calitate de consumatori; in continuare se evita costurile si se cauta eficienta in procese si rezultate; companiile trateaza datele si fluxul de lucru mai strategic si au nevoie de ajutor/sfat pentru a se schimba
- cu toate acestea, nevoile fundamentale nu s-au schimbat: sa fii platit este critic - functia creditului ramane esentiala pentru a reusi; evaluarea riscului si managementul creditului sunt esenta automatizarii
- comoditatea datelor: datele deschise si datele de pe web creeaza senzatia ca informatiile sunt gratuite; previziunile sunt intelese doar de cativa clienti
- comoditatea tehnologiei: tehnologia mobila permite accesul la noi date privind comportamentul; cresterea in asteptarile clientilor si capacitatilor referitoare la integrare.
Pelin Aylangan, vicepresedintele Partnership pentru Europa de Sud-Est si Pietele Emergente la Dun&Bradstreet, a mentionat ca in prezent, atunci cand stabilesc o relatie comerciala, firmele se uita mai mult la oportunitatile de business ale acelei companii, iar cand identifica niste clienti se intreaba si pe cine au pierdut.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.