Implicarea profesionala si motivarea angajatilor - un rol strategic in companii, in urmatorii trei ani
Potrivit unui studiu, 69% din cei peste 2.600 de manageri intervievati considera ca implicarea profesionala si motivarea angajatilor vor fi indicatori strategici pentru obtinerea rezultatelor in afaceri.
Informatiile obtinute in cea mai recenta editie a sondajului Best Employers Study (BES) in Europa Centrala si de Est, realizat de Aon Hewitt, au fost colectate de la mai mult de 430 de organizatii din noua tari din regiune, din toate industriile, se mentioneaza in comunicatul de presa.
"Dupa 5 ani de incertitudine economica, ne-am obisnuit sa vedem o inconsistenta a nivelului de implicare profesionala a angajatilor in Europa, dar acum observam ca se formeaza tipare in corelare cu dezvoltarea situatiilor regionale specifice. Europa ca intreg arata prognoze timide de crestere economica cu 1%, fara schimbari ale implicarii angajatilor in 2012 - 2013. Cu toate acestea, in 2013 in tarile din CEE nivelul de engagement a scazut cu 3% fata de anul anterior. In privinta factorilor care influenteza implicarea angajatilor, factorii Salariu (Pay) si Beneficii (Benefits) sunt cei care au suferit cea mai mare scadere. Daca analizam rezulatele, angajatii sunt multumiti in cel mai mare grad de Mediul de lucru (Physical Work Environments) si de Colegi (Colleagues) si sunt foarte nemultumiti de Salariu (Pay) si Oportunitati de dezvoltare a carierei (Career Opportunities)”, spune Edward Stanoch, lider al Aon Hewitt in Europa.
Potrivit rezultatelor studiului, angajatii din regiunea CEE simt ca managerii lor le solicita un nivel ridicat al performantei si inteleg cum obiectivele lor sunt corelate cu obiectivele companiei, ceea ce demonstreaza ca atentia companiilor este indreptata asupra managementului performantei.
In 2013, in regiunea CEE, Ungaria si Cehia au inregistrat cel mai ridicat nivel al engagement-ului (implicare profesionala a angajatilor), in timp ce Polonia si Tarile Baltice au avut cel mai scazut nivel al acestui indicator. Romania s-a situat pe locul patru, dupa Rusia.
Angajatii au mai multa incredere in ei, comparativ cu editia trecuta a studiului
Comparativ cu 2012, angajatii sunt mai increzatori in oportunitatile oferite de piata de munca: 57% cred ca isi pot gasi cu usurinta un loc de munca, daca ar cauta, fata de 2012, cand rezultatul inregistrat a fost de 49%.De asemenea, se observa o imbunatatire a modului in care managerii trateaza dezvoltarea subordonatilor lor si, in acelasi timp, acorda mai multa atentie motivarii lor pentru a realiza mai bine activitatile de zi cu zi.
Nivelul engagement-ului este in continua crestere si consolidare ca urmare a stabilizarii globale. In timp ce toate companiile se confrunta cu aceleasi incercari in aceasta perioada de recuperare, unele dintre ele sunt mult mai bine pregatite decat celelalte pentru noile provocari si chiar pentru prosperitate, in ciuda dificultatilor.
Aceste companii sunt cele care inregistreaza cel mai ridicat nivel al engagement-ului (implicare profesionala a angajatilor).
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.