In jumatate din gospodariile cu animale de companie se cumpara mancare specializata


    


O treime dintre gospodariile din Romania detin un animal de companie, in linie cu Ungaria, insa sub nivelul vecinilor din Bulgaria, se mentioneaza in studiul GfK Romania care monitorizeaza consumul casnic real de produse de FMCG in toata tara.

Dintre gospodarile mentionate, doar in jumatate se achizitioneaza produse alimentare specializate. Tendinta pietei este una pozitiva, in crestere fata de anul 2013. Totusi, comparativ cu alte tari europene, numarul este inca mic. Numai in Cehia, 8 din 10 detinatori de animale de companie cumpara mancare specializata.

Iubitorii de pisici platesc un pret mediu de trei ori mai mare comparativ cu iubitorii de caini, unde acest pret se situeaza la 4,8 lei pe kilogram.  Astfel, desi numarul familiilor cu pisici este semnificativ mai mic, valoarea categoriei se imparte in 57% mancare pentru catei si 43% mancare pentru pisici.

Fiind o categorie sensibila in ceea ce priveste pretul, marcile private au reusit sa aiba cresteri constante si sa acopere o mare parte din categorie. in acelasi timp, comertul modern reprezinta aproximativ 60% din valoarea totala a categoriei.

Incepand cu anul 2013, studiul GfK Romania care monitorizeaza consumul casnic real de produse de FMCG in toata tara a extins numarul categoriilor monitorizate, in prezent acoperind intreaga piata de bunuri de larg consum.

Dintre categoriile noi monitorizate, mancarea pentru animalele de companie se distinge printr-o crestere semnificativa, de doua cifre (peste 10%), reusind sa atraga mai multi cumparatori, dar si crescand consumul celor deja existenti.

Studiul are la baza Panelul de Consumatori GfK Romania, fiind analizate 3,000 gospodarii, reprezentative la nivel national.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii