Increderea consumatorilor din Uniunea Europeana a ajuns la cel mai inalt nivel din ultimii noua ani


    


Potrivit studiului GfK privind privind climatul de consum in Europa pentru trimestrul al treilea din 2017, inclinatia catre consum a populatiei din cele 28 de tari ale Uniunii Europene si-a continuat tendinta ascendenta, incheind T3 2017 la aproape 21 de puncte.

Aceasta valoare reprezinta o crestere fata de cele 19 puncte inregistrate la finalul trimestrului doi si acum se afla la o cota nemaiatinsa de la finalul anului 2007.

Consumul privat s-a dovedit a fi unul dintre pilonii principali ai economiei europene in ultimul trimestru, in conditiile in care numeroase tari si-au imbunatatit ori si-au mentinut inclinatia catre cumparare in acest trimestru. Aceste rezultate contrazic rezultatele relativ mixte obtinute de diverse tari la alti indicatori: asteptarile economice au scazut in Franta, Germania si Portugalia, iar asteptarile privind veniturile au scazut, de asemenea, in Franta, Austria si Germania, in comparatie cu trimestrul al doilea al acestui an”, spune Rolf Bürkl, expertul in consum al GfK.

In Romania, in ciuda cresterii veniturilor, scaderii inflatiei si reducerii TVA-ului, consumatorii s-au aratat prea putin dispusi sa isi schimbe opinia asupra perspectivei economice in timpul trimestrului al treilea.

Dupa un trimestru doi cu variatii minime, asteptarile economice au fluctuat pe parcursul trimestrului trei, revenind la aproximativ acelasi nivel ca la finalul trimestrului anterior.

Luna septembrie s-a incheiat la valoarea de 6,3 puncte, cu aproape un punct mai putin decat la finalul trimestrului doi, dar cu 5 puncte peste valoarea din aceeasi perioada a anului trecut.

Asteptarile privind veniturile au inregistrat, de asemenea, o mica scadere la inceputul trimestrului trei, dar apoi s-au stabilizat la nivelul de 24,2 puncte pana la finalul trimestrului. Aceasta variatie reprezinta o scadere de 2 puncte fata de sfarsitul trimestrului anterior, dar o crestere de 3,4 puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cea mai mare variatie a fost inregistrata de inclinatia catre cumparare. La inceputul trimestrului s-a mentinut la nivelul perioadei anterioare, dar in septembrie a crescut la 12 puncte. Aceasta reprezinta o crestere de 6,4 puncte fata de finalul trimestrului doi si o crestere de 9,7 puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut.
 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii