Ionut Oprea: Pentru a folosi social media in CSR trebuie sa ai asta in plan de la inceput
Managerul agentiei Standout spune ca un proiect de CSR (corporate social responsability; responsabilitate sociala corporatista - RSC) trebuie sa integreze social media in tot ceea ce se face si nu doar in partea de comunicare.
"Prin social media nu conteaza cati oameni atragi in proiect si cati fac click, ci cei pe care ii implici activ in proiect. Nu as insista pe modalitatea de face link contra link, ci pe a impartasi ceea ce te reprezinta cel mai bine", a spus Ionut Oprea in cadrul conferintei CSR 2010 "Pulling in the Right Direction".
Folosirea eficienta a social media in CSR inseamna si implicarea in actiuni care sunt de interes pentru public.
Pentru a obtine eficienta, managerul Standout spune ca in social media trebuie sa existe interactiune cu utilizatorii si nu doar sa le oferi un anumit continut, ci sa creezi valoare pentru utilizatori din fiecare canal social media.
In plus, este nevoie sa ii implici in activitatile de CSR si pe bloggeri si pe liderii de opinie.
Ionut Oprea adauga faptul ca este nevoie sa fie urmariti cei care vorbesc despre activitatile de CSR si sa se integreze activitatile din offline cu cele din online, pentru ca asa se reuseste sa se comunice pe termen lung si nu doar pentru acel proiect.
Andrei Crisan, creative consultant la BCI Studio, spune ca odata ce intri pe social media trebuie sa fii pregatit sa raspunzi, indiferent de intrebare, sa le creezi un canal dedicat pentru a le da incredere si "sa gasesti vocea" cu care sa vorbesti cu cei care folosesc social media. De asemenea, indiferent de canal, important este mesajul pe care il transmiti.
Ionut Oprea completeaza ca social media poate fi mai ieftin decat alte canale pentru ca, cu aceeasi bani, poti obtine mai mult decat pe alte canale si poti obtine si beneficii suplimentare, precum mentionearea informatiei in multe alte locuri pe acelasi canal, fara sa platesti.
Astfel, avantajele social media sunt aparitia de discutii despre subiect si raspandirea mesajului fara costuri suplimentare.
Ionut Oprea mai spune ca daca social media nu sunt folosite in modul in care trebuie, costurile pot creste fata de alte canale media.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.