Lantul de magazine R-kiosk se lanseaza in Romania
Reteaua R-kiosk este operata de grupul finlandez de retail Rautakirja iar anul acesta vor fi deschise 30 de unitati sub acest brand.
R-kiosk este un concept de magazin de proximitate de unde pot fi cumparate ziare si reviste, produse din tutun, cartele pre-paid, carti, CD-uri, DVD-uri, bilete loto, dar si produse specifice chioscurilor (bauturi, snacks-uri, dulciuri etc.) si produse fast-food (patiserie, salate, cafea etc).
Pana la sfarsitul anului 2009, numarul magazinelor R-kiosk din Romania urmeaza sa depaseasca cifra de 100 de unitati.
Prima unitate R-kiosk va fi deschisa in Bucuresti peste doua zile, pe 31 iulie, in zona Obor, urmand apoi extinderea in principalele orase din tara. Pana la sfarsitul acestui an vor mai fi lansate noi unitati in orasele Braila, Calarasi, Craiova, Conatanta, Pitesti, Ploiesti si Sibiu.
Magazinele vor fi amplasate atat in spatii stradale, cat si in centre comerciale. Suprafata utila a unei unitati va fi intre 45 si 70 mp.
Rautakirja, parte a SanomaWSOY si proprietar al Hiparion Distribution, va investi 4 milioane de euro in perioada 2008-2009 pe piata romaneasca, pentru dezvoltarea retelei R-kiosk.
Hiparion Distribution este o companie infiintata in 1999, iar incepand cu 2004 actionariatul majoritar a fost transferat catre Rautakirja Oy.
In prezent, in Finlanda exista 720 de magazine de tip R-kiosk. Pe langa acestea, compania mai detine 200 de chioscuri in Estonia, 390 in Letonia, 470 in Lituania si 150 in Rusia.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.