Liderii ar trebui evaluati numai prin ROI


Afirmatia a fost facuta de Rostislav Benak, presedintele Assessment Systems International, care a mai spus ca, de cele mai multe ori, nu se intampla ca activitatea liderilor sa fie apreciata prin return-of-investment (ROI).



"Leadership-ul inseamna sa muncesti prin alti oameni. Liderul este acolo pentru a se asigura ca toti merg in aceeasi directie, sunt o resursa a grupului pentru a supravietui si nu un beneficiu. Probabil, cea mai buna definitie a leadership-ului este urmatoarea: leadership-ul este definit in termenii abilitatii de a construi si mentine o echipa performanta, pe termen lung", a spus Rostislav Benak, in cea de-a treia editie a conferintei HR Strategic Conference, "A new look at leadership: The Business Performance", organizata de Hart HR Consulting si Assessment Systems.

Astfel, leadership-ul ar trebui evaluat si in termeni de performanta a echipei.

Rezultatele si performantele echipei pot fi insa crescute in functie de cat de implicati si de dedicati sunt angajatii.

Presedintele Assessment Systems International a mentionat ca engagement-ul (angajarea si atragerea) angajatilor este definita ca o trasatura, ca o stare si ca un set de comportamente.

Desi se vorbeste de mult timp de acesta, conceptul de engagement al angajatilor a fost definit in termeni academici acum trei ani, de catre Macey si Schneider.

"Sunt oameni mai energici si mai pasionati de ceea ce fac. Nu este problema managerilor daca sunt engaged, ci a anagajatilor, dar sunt manageri care ii pot atrage mai mult pe angajati", a mai spus Rostislav Benak.

El a subliniat ca exista o diferenta intre engagement si involvement (implicare).

"Oamenii pot fi implicati fara sa fie angajati in ceea ce fac. A fi “engaged” nu este o obligatie organizationala. Astfel, engagement-ul include emotiile", a detaliat Rostislav Benak.  

Presedintele Assessment Systems International a adaugat ca intr-un articol publicat in 1990, W.A. Kahn a definit engagement-ul prin teoria rolurilor: rolurile le modeleaza oamenilor identitatile si oamenii pot lua parte la interactiune numai daca au un rol de jucat, iar seviciul este rolul oamenilor in organizatie.

"Cu cat este mai aproape de un rol, cu atat un angajat este mai engaged", a subliniat Rostislav Benak.

Kahn a definit engagement-ul in termenii a patru componente: cognitiv (in concordanta cu identitatea), emotional (persoanei ii place rolul), fizic (se munceste din greu pentru acel rol) si existential (rolul da sens).

"Astfel, engagement-ul angajatilor este o stare psihologica relativa asociata cu niste comportamente benefice intr-o organizatie si este o functie a modului in care oamenii sunt tratati de catre management", a precizat Rostislav Benak.

De asemenea, intr-un studiu facut de Bloom si Van Reenen s-a demonstrat ca firmele care folosesc practici bune de management sunt mai profitabile, iar managementul bun creeaza engagement. Acest studiu a fost facut in 2007, pe 732 de companii medii din SUA, Franta, Germania si Marea Britanie, fiind apoi replicat pe 4.000 de firme din Asia.

Presedintele Assessment Systems International a subliniat ca engagement-ul angajatilor vine din relatiile bune dintre manageri si angajati.

De asemenea, Rostislav Benak a mai spus ca intre 50% si 75% dintre manageri sunt considerati slabi, iar personalitatea arata cum se va comporta o persoana ca manager.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii