Mobexpert: vanzarile in lei au scazut cu 5% in T1 2009, fata de T1 2008


Pe segmentul de mobilier pentru casa si decoratiuni, vanzarile au scazut cu 3%, in perioada analizata, iar pe segmentul mobilierului pentru birou cu aproximativ 10%.

Magazinele din Bucuresti au inregistrat scaderi mai mici comparativ cu cele din restul tarii, se arata in comunicatul de presa. 

Cea mai buna evolutie a vanzarilor a fost inregistrata de magazinele amplasate in centre comerciale. Ca exemplu, vanzarile inregistrate de magazinul din Baneasa au crescut cu 5% in primul trimestru din 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut.

In conditiile mentinerii preturilor produselor in lei la nivelul anului 2008, estimarile Mobexpert pentru primul trimestru din 2009 prevedeau o stagnare a vanzarilor si nu o scadere.

Majoritatea retailerilor non-food si-au conservat preturile in euro, marindu-le in lei cu echivalentul devalorizarii. Sesizand apetitul consumatorilor in aceasta perioada pentru ocazii, au operat apoi reduceri punctuale de 15% - 20%. La Mobexpert, am transformat intreaga colectie intr-o ocazie, asumandu-ne mentinerea preturilor in lei, acestea scazand astfel, in euro, cu peste 20%, fata de vara anului trecut”, spune Dan Sucu, presedintele Grupului Mobexpert.

Sucu mai spune ca pentru a tine costurile sub control, au fost renegociate contractele cu toti furnizorii de materii prime si produse finite, inclusiv cu propriile fabrici, fiind asumata reducerea pana la atrofiere a marjelor de profit.

Pe langa conservarea preturilor in lei, strategia de vanzari a Mobexpert se concentreaza pe innoirea mai rapida a colectiilor de mobilier si decoratiuni si integrarea constanta a tendintelor internationale, se mai arata in comunicatul de presa.

Pentru cel de-al doilea trimestru din 2009, reprezentantii Mobexpert estimeaza o scadere a vanzarilor de aproximativ 8% - 10%, luand in considerare faptul ca nu se anticipeaza, pe termen scurt, imbunatatiri ale climatului economic general sau scaderi ale costului creditarii care sa sustina redresarea consumului.

Grupul Mobexpert cuprinde zece firme pe zona de retail, opt fabrici de mobila pe zona de productie, sase firme de import si trei firme de servicii (informatica, logistica si proiectare-dezvoltare). Cifra de afaceri aditionata a Grupului, la finele anului 2008, s-a ridicat la 169 de milioane de euro.

Portofoliul Mobexpert cuprinde doua marci de mobila - Mobexpert - hipermagazine si magazine de mobilier pentru casa si decoratiuni, si Mobexpert Office – mobilier pentru birou si colectivitati. Reteaua regionala a Mobexpert numara, in prezent, 34 de hipermagazine si magazine.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii