Modul corect de a-ti extinde global afacerea este sa vezi unde-i piata ta


Mark Pascarella, CEO la UberVU, spune ca ei s-au uitat in primul rand la numarul de oameni, apoi la nivel de conectivitate si la obiceiurile de cheltuire a banilor din anumite tari.

 

"Pentru a te extinde, ai nevoie de prezenta locala, pentru a intelege piata. Apoi, ai acces la parteneri si platforma. Conteaza comunicarea fata in fata si accesul la capital. Cand ne uitam la o piata, ne uitam holistic, nu doar la venituri. Am deschis birouri in fiecare piata, poate nu-i bine asa pentru toata lumea, dar pentru noi era", a mai spus Mark Pascarella, in cadrul conferintei How to Web.

Sitar Telli, Managing Partner la Connect Ventures, a precizat si ea ca tendinta de a te extinde global de la inceput arata ambitiile start-up-ului, dar eforturile de integrare si distributia trebuie sa fie locale.

CEO-ul UberVU a completat ca pentru a fi global este nevoie sa planuiesti atent cu mult inainte, sa-ti creezi acces la obiective si sa fii pregatit pentru ceea ce ai nevoie: sa vezi ce ai nevoie, sa cunosti oamenii, sa ai acces la piata.

Mark Pascarella a trecut intre resursele necesare: comunicarea adaptata in functie de cultura, prezenta si reteaua de oameni cunoscuti.  

"Resurse sunt peste tot. Trebuie doar sa intrebi, oamenii sunt incantati sa ajute, este in firea umana. Primul pas in formarea retelei este prezentarea, iar ultimul pas este comunicarea. Apoi, cultura echipei este primul lucru pe care trebuie sa-l faci. Vin la Bucuresti, ca sa comunic cu echipa. Nu schimba cine esti, ci fii mandru de cine esti, ca esti roman, pentru ca nu poti fugi de acest lucru. Incearca sa te folosesti de acest lucru", a mai spus Mark Pascarella. 

Tine Thygesen, cofondatoarea Everplaces, a subliniat ca este important sa devii global de la inceput, apoi, sa iti faci o comunitate mica si sa construiesti in jurul acesteia - sa-ti gasesti pietele de interes.

"Pentru a incepe global activ de la inceput: numele trebuie sa poata fi folosit in orice tara; fara exemple locale, ci parteneri globali sau parteneri locali care arata global, suport la fiecare ora, retele sociale locale. Munceste din greu si fii amabil cu oamenii. Cineva va dori sa lupte pentru tine. Cel mai important, pentru a ajunge global, este comunitatea, blogurile de nisa si media de nisa, precum si super utilizatorii", a explicat Tine Thygesen.

De exemplu, ea spune ca a atras atentia marilor publicatii dupa ce a aparut pe cateva bloguri de nisa.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii