Neincrederea este principalul motiv din cauza caruia clientii romani nu cumpara online
Catalin Cretu, Country Manager la Visa Europe Romania, spune ca aceasta neincredere este in magazin, in produs, dupa care urmeaza frica de frauda online.
Country Managerul Visa a subliniat, in cadrul Galei Premiilor eCommerce 2012, ca din acest motiv pretul este important pentru tranzactiile online, dar nu este singurul element de care cumparatorii tin cont.
Catalin Cretu a mentionat ca ritmul de crestere a platilor online este de 30% - 40%, iar a platilor cu cardul este de 20% (aceasta fiind cea mai dinamica).
Valoarea medie a unei tranzactii online este intre 50 de euro si 60 de euro, cele mai mari volume fiind pentru biletele de avion, turism si jocuri.
Catalin Cretu a subliniat ca, desi s-a intrat intr-o a doua perioada de criza, platile online isi vor mentine cresterea, deoarece se intampla doua fenomene: criza plafoneaza dorinta de a cheltui si oamenii se indreapta spre online, unde gasesc produse mai ieftine.
El a mai spus ca, pentru proprietarii de magazine, argumentul care sa ii faca sa treaca la plata cu cardul 3D Secure este sa le intre mai repede banii in cont.
De asemenea, bancile ar putea influenta cresterea platilor prin 3D Secure, daca ar simplifica inrolarea in sistem. Multinationalele care se ocupa de tranzactii pot si ele mari volumul de plati prin 3D Secure, de exemplu, prin campaniile de promovare.
Catalin Cretu a precizat ca piata de plati online ar urca mai mult daca aceasta s-ar face cu doar doua click-uri si odata ce va fi modificata hotararea de guvern prin care nu se va mai fi suprataxata plata taxelor cu cardul.
El a adaugat ca este greu de estimat cand se va atinge masa critica pentru digitalizare, dar tendinta este in crestere.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.