Nu conteaza cum arata un produs, ci cum il poate folosi un utilizator


Afirmatia a fost facuta de Sylvain Cottong, consultant la Strategybuilders.eu, care a mentionat ca modul de marketare a produselor se schimba, inclusiv in ceea ce priveste aplicatiile IT.



Sylvain Cottong a subliniat, in cadrul evenimentului "Dev: World", ca nu este nevoie ca unei aplicatii sa i se adauge mai multe facilitati, ci prin intermediul acesteia sa se ofere noi servicii, care sa completeze experienta de utilizare.

"Daca oferi prea multe feature-uri, nu mai ai timp sa oferi alte servicii", a adaugat Sylvain Cottong.

Gabriel Marin, Managing Director al Omnilogic Romania, a sustinut si el ca piata nu mai este condusa de tehnologie, ci de consumatori.

"Continutul este king. Perioada de agregare a trecut. Marii producatori de content incep sa nu-l mai ofere gratuit. Marea oportunitate este aceasta: continutul original. Nu trebuie sa incercam sa copiem modele, ci sa incercam sa inovam. Nu incercati sa faceti al doilea Google, Facebook. Banii vin numai daca exista inovatie si ofera o experienta de utilizare unica", a mai spus Gabriel Marin.

Consultantul Strategybuilders.eu a mentionat ca, in prezent, sunt disponibile multe tehnologii (mobile, cloud etc.), la care se se adauga social media, dar cel mai important lucru este cum sunt puse in practica, pentru a fi cat mai accesibile utilizatorului.

"Sursa inovatiei vine tot mai mult de la consumator. Tehnologia din spate este complexa, dar simplu de folosit, asa ca instrumentele de design devin tot mai importante", a precizat Sylvain Cottong.

In plus, tot mai multe activitati sunt integrate cu internetul, iar canalele si platformele sunt interconectate intre ele in diverse moduri.

Volumul mare de date creste nevoia de business intelligence, iar firmele trebuie sa puna sa lucreze impreuna business unit-urile, pentru a putea functiona mai bine.

"Comportamentul fix este inlocuit cu opt-in si opt-out (n.red. - nu se mai plateste o data o suma mare pentru un soft, ci abonamente, cand este nevoie). Sunt multe posibilitati de a inova, dar intrebarea este care-i cea potrivita", a completat Sylvain Cottong.

Astfel, se dezvolta o noua economie, apar noi modele de business si de folosire a fortei de munca.

"Fii creativ, curios, creativ, observa si intelege oamenii, ceea ce fac ei si viata lor de zi cu zi, gandeste servicii si cum sa-ti incanti clientii, prietenii, colegii etc.", a mai spus Sylvain Cottong.

Dan Romescu, Mobile Social Architect la Augmented Citizen Advocate, a spus ca cele noua tendinte care vor influenta piata de aplicatii sunt: scaderea pretului pentru tablete; folosirea tot mai mult a jocurilor, inclusiv pentru business; mass data este king; pentru a face un produs, departamentele unei fabrici vor trebui interconectate; Augmented Vision; dezvoltarea dispozitivelor (ochelarii) pentru Augmented Reality; exportarea informatiei din Augmented Reality; portofelele disponibile prin telefoanele mobile.

Sanyu Kiruluta, Team Lead Developer Relations la RIM (BlackBerry) EMEA, a spus ca folosirea telefoanelor mobile pentru a prezenta imensa cantitate de date este una dintre cele mai importante tendinte in ceea ce priveste aplicatiile. In acest sens, este nevoie ca dezvoltatorii sa stie modul de prezentare a datelor, layout-ul, cum sa structureze datele intr-un mod utilizabil, cum sa le faca accesibile masei mari de utilizatori.

Sylvain Cottong a subliniat ca este tot mai mica diferenta intre utilizatorii profesionisti si cei privati, astfel ca si diferentele intre aplicatiile pentru profesionisti si cele legate de viata privata vor fi tot mai mici.

Gabriel Marin, Dan Romescu si Sylvain Cottong au mai spus ca aplicatiile locale au viitor.

Gabriel Marin a mentionat ca ar plati pentru o aplicatie locala, care ofera informatii corecte si exacte.

Sylvain Cottong a adaugat ca la aplicatiile locale este important design-ul si cum sunt adaptate pietei.

Dan Romescu a subliniat ca dezvoltatorii ar trebui sa se concentreze pe piata locala, pentru ca pe aceasta o cunosc cel mai bine si se pot adapta.

Sanyu Kiruluta le-a recomandat dezvoltatorilor sa se gandeasca la problemele de securitate ca la o oportunitate, sa-si construiasca un brand, nu o aplicatie, sa solicite feedback de la utilizatori si sa interactioneze cu ei.

Dan Romescu a precizat ca dezvoltatorii nu trebuie sa se astepte la rezultate intr-un termen scurt si sa incerce sa rezolve problemele comunitatii locale si sa creada in ideile lor.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii