Oamenii de PR ar trebui sa-si promoveze mai mult capabilitatile


Afirmatia a fost facuta de Ioana Manoiu, Managing Partner la GMP PR, care spune ca este vorba despre ceea ce stiu sa faca concret oamenii de PR, cu exemple din trecut, cu ce au trait in ultimii ani si ce au facut pentru clientii lor.

 

"Sa oferim mai mult decat ni se cere. Sa gandim BIG. Sa spunem: <Campania pe care o aveti nu este buna, noi avem o idee mai buna>. Sa ne asumam o raspundere mai mare. Omul de comunicare ar trebui sa aiba curaj si sa ia sub conducerea lui si alte departamente care influenteaza comunicarea: relatiile cu clientii si unde exista comunicare cu stakeholderii. Sa oferim servicii extinse: departamente interne de creatie, sa le oferim clientilor solutii integrate, sa facem media buying", a mai spus Ioana Manoiu, in cadrul evenimentului PR Forum.

Managing Partner-ul GMP PR a adaugat faptul ca este nevoie ca oamenii din PR sa-si reorganizeze structurile interne: sa angajeze oameni cu studii in alte industrii (farmaceutice, constructii etc.), nu doar din comunicare, pentru ca numai asa se poate face diferenta; sa fie creatori de continut; sa aiba un community manager.

"Putem avea leadership sau putem ramane Cenusarese. Depinde de noi (n.red. - de oamenii de PR) ce rol vrem sa jucam in urmatorii ani", a completat Ioana Manoiu.

Jon Aarons, Senior Managing Director la FTI Consulting, si Karl Heinz Heuser, CEO la Burson-Marsteller, au subliniat ca, in prezent, una dintre cele mai importante tendinte din PR si din comunicare este viteza cu care se intampla totul.

"Orice faci trebuie sa fie instant, pentru ca fiecare are o atentie limitata. Lucrurile fundamentale in profesia de PR nu s-au schimbat. Ce s-a schimbat este complexitatea mediului si a vitezei, iar daca vrei sa fii relevant trebuie sa fi prezent tot timpul", a explicat Jon Aarons.  

Emmanuel Goedseels, Partner la Whyte Corporate Affairs, a sustinut si el aceeasi tendinta legata de viteza careia i-a adaugat jurnalismul cetatenesc (toata lumea este ziarist) si cele 15 minute de faima pe care le poate avea oricine.

"Toate aceste elemente duc mai mult la nevoia companiei de etica, valori, servicii de calitate. Nimic nu s-a schimbat, este nevoie de proceduri, managementul are nevoi, in continuare, de training, media traditionale sunt importante, dar, totusi, totul s-a schimbat. Media traditionale influenteaza social media, social media influenteaza media traditionale", a detaliat Emmanuel Goedseels.

Simon Shaw, Creative Director la Exposure, a spus ca trendurile din PR sunt: mai mult continut, folosirea platformelor comune si pericolul aceluiasi spatiu - poate nu trebuie sa fim prezenti acolo.

"Suntem mai buni cand avem o poveste corecta si cream continut pentru a amplifica acea poveste. Continutul este suficient? Atunci ajungem la platforme. In prezent, este usor sa creezi platforme creative pentru a comunica. Apoi, putem folosi acelasi spatiu, sa castigam media, pentru un cost de comunicare mai eficient. Cat timp controlam ideea, castigam", a detaliat Simon Shaw.

Jon Aarons a mentionat ca, in prezent, este nevoie de tot mai multa strategie in comunicare.

Simon Shaw a adaugat faptul ca viitorul va arata asa: intai ideea si strategia, apoi urmatoarele doua etape - amplificarea si productia.

Ioana Manoiu a mentionat ca atuurile oamenilor de PR sunt expertiza in atasamentul partenerilor companiei fata de firma, know-how-ul in crearea de continut relevant, intelegerea conceptului de business sustenabil si experienta creativa in adiminstrarea resurselor.

Managing Partner-ul GMP PR a subliniat ca dezavantajele oamenilor de PR sunt lipsa de incredere in ei, faptul ca nu stiu sa-si impacheteze munca si sa se vanda, prefera sa stea in “bucatica lor” decat sa se duca sa-si ceara drepturile.

"Suntem intr-o zona elitista, dar ramanem intr-un spatiu mic si nu in elita comunicarii", a detaliat Ioana Manoiu.


Ostacolele PR-ului
Managing Partner-ul GMP PR a subliniat ca unul dintre cele mai mari obstacole din domeniu este modul de gandire al unor oameni de PR. Acestia, chiar daca sunt tineri, au o gandire de tipul "cine mi-a furat cascavalul?", de cand a aparut social media.

Ioana Manoiu a mentionat ca alte obstacole in PR sunt: in continuare, PR-ul este portavocea campaniilor de marketing, intrand in scena dupa celelalte departamente; numarul mare al celor care se dau experti in social media; oamenii de PR au inca probleme sa demonstreze ROI-ul; oamenii de PR nu mai concureaza intre ei, ci si cu agentiile de publicitate si digital, pentru ca acestea din urma au pierdut venituri din publicitatea clasica.

Karl Heinz Heuser, CEO la Burson-Marsteller, a mentionat si el ca activitatea agentiilor de publicitate influenteaza modelul de afaceri al celor din PR.

Jon Aarons a subliniat ca PR-ul ar trebui sa foloseasca lucrurile importante din publicitate: documentare, planing si targeting.

CEO-ul Burson-Marsteller a mentionat ca PR-ul foloseste aceleasi instrumente ca advertising-ul, dar diferenta este facuta de continut, care, in cazul PR-ului se concentreaza pe termen lung.

"Mai mult, cand vine vorba de incredere, oamenii creativi sunt parteneri importanti, dar nu toti", a adaugat Karl Heinz Heuser.

Jon Aarons a subliniat ca a fi creativ inseamna si sa folosesti ideile altora, dar adaptate, in functie de client si de situatie.

"Creativitea conteaza mai mult ca niciodata. Nu te astepta la miracole. Viata este o calatorie lunga, fii insistent si constant. Viziunea corecta conteaza mai mult ca niciodata", a mai spus Jon Aarons.

Creative Director-ul Exposure a dat drept exemplu de folosire creativa a comunicarii faptul ca in comunicarea B2B (corporate) au inceput sa aleaga ideile care merg bine in B2C (cea catre clientul final), totul depinzand de viziunea asupra comunicarii.

Karl Heinz Heuser a mai spus ca pentru a recastiga increderea clientilor este nevoie de trasmiterea de informatii mai detaliate si transparenta mai mare.

"Este greu, dar poate in doi - trei ani veti putea sa o recastigati, dar pe baza de fapte", a detaliat Karl Heinz Heuser.

Partner-ul Whyte Corporate Affairs a mai spus ca procedurile de criza (n.red. - de imagine) trebuie revazute, nefiind suficienta o singura voce, ci toate canalele.

"Monitorizarea social media este esentiala, precum si cea a media traditionale. Importanta nu este o criza (n.red. - de imagine), ci modul in care organizatia reactioneaza. Dupa doi - trei ani, oamenii tind sa uite de criza, dar nu cum s-a comportat compania in timpul crizei. Totul trebuie sa fie natural", a explicat Emmanuel Goedseels.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii