Oamenii nu cumpara tehnologie, ci servicii
Martin Wrigley, Director Parteners Technology la Orange, a spus ca motivul este acela ca oameniilor, de fapt, nu le place tehnologia.
"Focuseaza-te pe brand. Oamenii vor plati pentru ceea ce le imbunatateste experienta", a subliniat Martin Wrigley, in cadrul conferintei RoNewMedia.
In perioada 2009 - 2010, firmele au deschis tot mai multe magazine de aplicatii, dupa ce Apple si-a lansat propria unitate. Anul trecut, tendinta de crestere a acestor magazine a incetint, ajungandu-se la 110 unitati, cu doar 32 mai multe decat inainte. In schimb, tendinta celor care le detin este de a selectiona mai atent aplicatiile.
Martin Wrigley a adaugat faptul ca, in conditiile unei concurente tot mai mari, este greu pentru dezvoltatori sa castige bani din aplicatii. De exemplu, in Apple's App Store, doar 1% dintre developeri sunt de succes.
Solutiile mentionate de Martin Wrigley pentru o aplicatie de succes sunt:
1. Sa determine folosirea constanta a aplicatiei. Conform Distimo, 72% din veniturile unei aplicatii provin din facilitatile si produsele care se vand dupa ce aceasta este lansata.
"Nu trebuie sa fie doar ceva ce poate fi descarcat, ci ceva folositor, care va fi in continuare atractiv. Deci trebuie sa faci (n.red. - dezvoltatorul de aplicatii) servicii si o experienta de calitate", a adaugat Martin Wrigley.
2. Calitatea aplicatiei: continutul sa fie de calitate - ceva ce nu pot gasi in alta parte sau care provine de la brandurile si serviciile mari, pe care le vor clientii; calitate in utilizare - intuitiva, soft matur; aplicatie facuta dupa standarde, testata, iar uneltele sa fie combinate cu experienta dezvoltatorilor si inovatia.
Martin Wrigley a recomandat ca aplicatiile sa fie realizate si testate conform regulilor organizatiei Unified Testing Initiative, din care fac parte Orange, Nokia, Motorola, Sony, LG, Samsung, AT&T si Oracle.
Reprezentantul Orange a mai spus ca o aplicatie buna trebuie: sa se descarce usor; sa aiba un singur mod de plata, indiferent de tara sau de operatorul retelei de telefonie; sa fie recomandata - serviciile de recomandare vor fi tot mai populare pe masura ce vor fi tot mai multe aplicatii; sa nu epuizeze bateria telefonului si sa foloseasca ineficient capacitatea retelei.
Care sunt tendintele pe terminalele mobile
Josh Partridge, Head of Operations Yahoo! Expantion Markets, a spus ca, in acest an, la nivel global, publicitatea pe mobile media este apreciata la 11,6 miliarde de dolari, dar reprezinta putin din total, care este 138,2 de miliarde de dolari.
"Viitorul este pe mai multe ecrane. Continutul trebuie sa fie disponibil prin mai multe dispozitive, fiecare dispozitiv fiind consumat intr-un anumit moment al zilei. In 2016, 56% dintre europeni vor avea internet mobil. Utilizatorii de iPad sunt mai receptivi la publicitate decat inainte. Tabletele faciliteaza agregarea continutului", a precizat Josh Partridge.
Conform reprezentantului Yahoo!, tendintele pe terminalele mobile in acest an sunt:
1. Utilizarea tabletelor in afara locuintei se va reduce dintr-odata.
2. Tabletele vor deveni un potential instrument important in cumpararea de bilete.
3. In viitor, utilizatorul tipic de tableta va avea in jur de 50 de ani.
4. Dominatia barbatilor in detinerea tabletelor se va sfarsi.
5. Fidelitatea fata de brandul editorului va fi demarcata mai clar.
6. Video-ul va deveni esential, nu va fi folosit doar pentru ca "este dragut" sa-l ai.
7. Tableta va completa, nu va inlocui celelalte platforme.
8. Distribuirea se va schimba de la un singur dispozitiv la multiple dispozitive.
9. Smartphone-urile isi va gasi adevaratul lor rol.
10. Aplicatiile legate de business vor deveni tot mai comune.
"Adevarata tendinta este ca oamenii vor sa citeasca si sa vada ce este important si relevant pentru prietenii lor. Acesta este motivul pentru care Facebook a devenit atat de popular, dar este relevant si canalul. Continutul va fi intotdeauna regele, chiar daca il va consuma diferit, pe mai multe platforme", a mai spus Josh Partridge.
El a subliniat ca social media, inclusiv Facebook, ajuta Yahoo!, pentru ca acestea sunt alte moduri in care este distribuit continutul.
Un exemplu de aplicatie de succes
Yorgos Panzaris, cofondatorul AthensBook si GEO/ADS, a dat exemplul aplicatiei AthensBook, care a aparut in martie 2009. Aceasta aplicatie a fost lansata anul trecut pe iPhone, din acest an este disponibila pe Android si se afla in dezvoltare varianta pentru Windows 8, care va aparea in aceasta vara. Aplicatia a fost descarcata de 130.000 de ori, iar lunar are intre 3.500 si 4.000 de noi utilizatori. Astfel, AthensBook si ThessBook au in jur de 150.000 de utilizatori.
Caracteristicile acestei aplicatii sunt:
• un ghid al orasului
• localizare dusa la extrem - intreaga aplicatie poate fi adaptata in functie de zona in care se afla utilizatorul
• personalizare - continutul centrat pe implicarea oamenilor in aplicatie
• usurinta in utilizare - interfete invizibile.
"Construim platforme pentru a concecta oamenii cu locuri, iar urmatoarea etapa este de a conecta oamenii cu alti oameni, prin locuri", a mai spus Yorgos Panzaris.
Cofondatorul AthensBook a recunoscut ca aplicatia poate avea o problema legata de intimitate, dar a subliniat ca acest subiect depinde de nivelul dorit de utilizator, iar ei nu au un contract cu operatorii de telefonie mobila pentru a localiza telefoanele.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.